Online supermarkt Picnic slaat vleugels uit naar Het Gooi


Online supermarkten stijgen sterk in populariteit, signaleert onderzoekbureau RouteLogic

Bezorgdienst – Picnic, de online supermarkt, gaat boodschappen leveren in Het Gooi. Vanaf eind november kunnen zo’n 100.000 huishoudens van Hilversum, Huizen, Naarden, Bussum, Laren, Blaricum en Eemnes gebruik maken de bezorgdienst.

De uitbreiding naar Hilversum en omstreken is onderdeel van de landelijke uitrol van Picnic. Het aantal klanten van deze bezorgdienst steeg in 2019 naar ruim 400.000 klanten, verdeeld over 100 Nederlandse plaatsen.

Het Gooi is een gebied met veel tweeverdieners en opgroeiende kinderen. Zo bestaat een derde van alle Hilversumse huishoudens uit gezinnen. Voor hen kan Picnic een uitkomst zijn, meent medeoprichter van Picnic Michiel Muller, maar gezinnen zijn niet de enige doelgroep: “Vanzelfsprekend kan Picnic ook een oplossing bieden voor drukke tweeverdieners, ouderen die niet meer met zware boodschappentassen willen sjouwen en voor mensen die thuis in quarantaine zitten.”

Hub

De boodschappen worden bezorgd vanuit een zogeheten hub, die gevestigd is aan de Franse Kampweg in Bussum. Van hieruit gaan bij de start 35 runners (bezorgers) en 15 karretjes de weg op. Dit aantal groeit in 2021 naar 30 wagentjes en 90 runners.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht



Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid