Amstel start nieuwe jaar met nieuwe, herkenbare campagne
Campagne – Amstel luidt het nieuwe jaar in met een nieuwe campagne. Ook hierin hebben de drie bekende Amstel vrienden weer de hoofdrol. Dit keer draait het om verhalen binnen vriendengroepen die in de loop der tijd flink worden aangedikt. Want ‘hoe langer de vriendschap, hoe sterker de verhalen’, wie kent het niet?
In de commercial een sterk verhaal over de ‘perfect strike’ op de bowlingbaan die in het echt misschien wel wat minder spectaculair was dan het verhaal van de vrienden doet geloven… De campagne werd ontwikkeld door Alfred. Het thema vriendschap komt vaker voor in de campagnes van Amstel. Door de jaren heen wisselde de invulling het thema weliswaar, maar sinds de nieuwe ‘drie vrienden campagne’ die in 2021 nieuw leven werd ingeblazen, is Amstel weer teruggekeerd naar de kern van vriendschap. Maar dan onder het genot van een goed glas bier, aldus Amstel in een toelichting.
Herkenning
Thijs Gussenhoven, Marketing Manager Amstel: “Met deze campagne sturen we op herkenning, op dat gevoel dat je je vrienden aanstoot en zegt: ‘Dat gaat bij ons ook zo’. Iedere vriendengroep heeft een verhaal of avontuur dat over de tijd mooier en mooier wordt. In dit geval gooit één van de vrienden een strike, maar de manier waarop deze tot stand komt wordt tijdens gesprekken in de kroeg steeds verder aangedikt.”
Amstel Live
De campagne is vanaf 30 december 2023 al zichtbaar op TV, Online en op social media. Voor Vrienden van Amstel Live 2024, dat start op 11 januari, is een speciale versie gemaakt.
Bron: Amstel/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Bier met minder alcohol steeds populairder
Biermarkt – De Nederlandse bierdrinker drinkt steeds minder bier en wanneer die bier drinkt kiest hij steeds vaker voor een biertje met een lager alcoholpercentage. Dat blijkt uit de jaarcijfers van de Nederlandse Brouwers. De bierverkopen zijn door de slechte zomer en hoge inflatie volgens de brouwers in 2023 zowel voor thuis als in de horeca licht teruggelopen.
Lees berichtDesperados voortaan in transparante hervulbare fles
Introductie – Bierbrouwer Heineken stapt ook met Desperados over op een hervulbare fles. Het is het achtste biermerk van Heineken Nederland dat overgaat op hervulbare flessen in de horeca en retail.
Lees berichtAssortiment Foodello inmiddels op 1000 producten
Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.
Lees berichtLowlander krijgt vaste stek bij Botanical Bar & Restaurant
Horeca - Nadat Lowlander Beer de afgelopen jaren met meerdere pop-ups liet proeven hoe bieren en gerechten elkaar versterken, krijgt het biermerk nu een vaste plek in Amsterdam Noord bij Lowlander Botanical Bar & Restaurant aan de Gedempt Hamerkanaal.
Lees berichtBirra Moretti introduceert Sale di Mare
Introductie - Birra Moretti introduceert een nieuw biertje: Birra Moretti Sale di Mare. Het gaat om een ongefilterd en daardoor lichttroebel bier met 5,5% alcohol, verrijkt met extra hoparoma’s en een vleugje Italiaans zeezout.
Lees berichtRestaurant Eden serveert eigen bieren, frisdrank en ijs
Horeca - De eigenaren van het door Michelin met een ster bekroonde restaurant Eden in Valkenswaard hechten veel waarde aan duurzaam ondernemen. Beter zelf maken dan van ver halen. Op de menukaart staan inmiddels bieren, een frisdrank en ijs uit eigen koker.
Lees bericht