Bedrijven regelen recordaantal kerstpakketten voor Voedselbanken

Beeld van de kerstactie van Unilever en Shell voor de voedselbank vorig jaar

Voedselbanken – Unilever gaat samen met de partners Shell, Riedel, Bidfood, Upfield, NIBC, Dr. Oetker en Mars 36.150 kerstpakketten inpakken voor de voedselbank. Dit is het grootste aantal pakketten sinds Unilever negen jaar geleden met deze kerstactie begon.

Van 11 tot 18 december zijn honderden medewerkers actief om de pakketten te verzorgen voor de huishoudens die afhankelijk zijn van de voedselbanken in heel Nederland. De pakketten bevatten levensmiddelen waarmee zij op een leuke manier de feestdagen kunnen vieren. Shell en Unilever zetten over de dagen elk 200 medewerkers in om de voedselpakketten samen te stellen. Op woensdag 11 december helpt ook voedselbank-ambassadeur René Froger mee.

Triest

Unilever pakt alweer voor het negende jaar op rij kerstpakketten in voor de voedselbank. Met eigen producten, maar inmiddels ook met producten van andere bedrijven zoals sapfabrikant Riedel. Elk jaar pakt het voedingsmiddelenconcern weer meer kerstpakketten in. Leonard de Mol van Otterloo, Unilever Nederland: “Het is triest dat huishoudens in Nederland afhankelijk zijn van de voedselbank.

Onbekend

Pien de Ruig van Voedselbanken Nederland: “In Nederland leven bijna 1 miljoen mensen onder de armoedegrens. Hoewel heel veel mensen in aanmerking komen voor voedselhulp, maakt lang niet iedereen gebruik van de voedselbank. Sommigen weten niet van ons bestaan. Anderen denken dat ze niet in aanmerking komen omdat ze bijvoorbeeld werken of eigen vermogen hebben, en weer anderen schamen zich. We zijn dan ook een aantal extra initiatieven gestart om deze mensen te bereiken. Zeker rond de feestdagen is voedselhulp van groot belang.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek