Bidfood lanceert nieuw platform ChapChap
Groothandel - In september dit jaar lanceert 'online groothandel' Bidfood ChapChap: een platform voor en van de horeca om toekomstige gasten te bereiken, zo laat het bedrijf uit Ede weten. Het platform moet ondernemers helpen om op een eenvoudige manier te kunnen communiceren met gasten. En gratis, want het platform heeft geen winstoogmerk.
Het platform wordt de komende maanden verder ontwikkeld en uitgerold. Horecazaken in heel Nederland kunnen zich per direct aanmelden. Horecaondernemers zijn continu bezig met vragen als ’Hoe krijg ik mijn zaak vol?’ en ’Hoe vergroot ik mijn (bezorg)omzet?’. “Direct na de start van de lockdown op 15 maart hebben we onze klanten en de hele horeca geadviseerd en opgeroepen om in contact te blijven met hun gasten”, licht Dick Slootweg, CEO van Bidfood, toe. ChapChap biedt die mogelijkheid en geeft ondernemers daarmee de handvatten om hun omzet te vergroten.
ChapChap
Op het platform ChapChap vinden horeca en gasten elkaar. Horecazaken kunnen een profiel aanmaken om zichzelf te presenteren en worden vervolgens door ChapChap in de spotlight gezet. Het biedt gasten de mogelijkheid om te genieten van eten, drinken en de mooiste horecazaken. Via ChapChap kunnen gasten in heel Nederland ook direct bestellen, afhalen en reserveren bij hun favoriete lokale zaak, in plaats van te bestellen via de bekende reserverings- en bestelsites. Het platform heeft geen winstoogmerk, alle inkomsten vloeien direct weer terug richting de horeca.
Support
De afgelopen hectische maanden heeft Bidfood op verschillende gebieden actief ondersteuning geboden aan de horeca. Van een bestelsite binnen één dag, tot webinars met juridisch experts en continue toegang tot social media advies. Initiatieven die werden gestart om de horeca te helpen ondernemen. Nu de horeca weer verder is opengesteld, maar de markt nog wankel is, is het tijd voor de vervolgstap, vindt Bidfood.
Communicatie
De afgelopen jaren heeft Bidfood veel geleerd op het gebied van communicatie met de horeca. Deze kennis wil de groothandel nu inzetten om de horeca te helpen hun zaak weer te vullen en de afhaal- en bezorgomzet te vergroten. Om dit te kunnen realiseren, is ChapChap in het leven geroepen. “Zorg dat jouw gasten jouw verhaal gaan vertellen. Zo wordt hun bereik ook jouw bereik en vergroot je de potentiële groep die bij jouw zaak komt eten, bestellen of afhalen. ChapChap speelt hier een centrale rol in. Het platform vergroot het lokale bereik van ondernemers en daarmee ook het succes van hun zaak", aldus Slootweg.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees bericht