Bikl introduceert gefermenteerde pickles


Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks Introductie - Bikl lanceert tijdens de Horecava gefermenteerde pickles voor horeca en catering. Daarmee is Bikl het eerste merk in Nederland dat zich richt op gefermenteerde groente. Het eerste product bestaat uit gefermenteerde schijfjes augurk in 3 smaken. “Bikl is 100 procent natuurlijk”, zegt directeur en medeoprichter Arend van den Berg. “De combinatie van fermentatie met kruiden leidt tot bijzondere smaken. Elk schijfje is een smaakbommetje.” De huidige augurken in Nederland zijn veelal niet gefermenteerd en ingemaakt met - soms synthetisch - azijn, zoetstof en kleurstof. Van den Berg: “Bikl start in feite een nieuwe categorie gefermeneerde groente met bijzondere smaken, waarop ook chefs enthousiast reageren.” Opmars Gefermenteerde producten zijn wereldwijd in opmars. Vooral vanwege hun specifieke smaken, zoals kombucha, kefir en kimchi. Bikl speelt op die trend in met producten die chefs direct kunnen toepassen. Gestart wordt met schijfjes augurk in de varianten steranijs & citroengras, rozemarijn & mosterd, en mosterd & dille.Producten die zowel geschikt zijn als bijgerecht, maar ook als topping op hamburger of hotdog, als garnituur of borrelhapje of in salades. Zelfs het sap is te gebruiken. Bijvoorbeeld in soepen, dressings, sauzen en cocktails. Meer gefermenteerde groente De gefermenteerde producten van Bikl zijn rechtstreeks te bestellen op biklfoods.nl. Het bedrijf is ook in gesprek met regionale en landelijke groothandels. In een later stadium wil Bikl, dat onderdeel uitmaakt van Ferm Foods in het Noordhollandse dorp Midwoud, andere gefermenteerde groente op de markt brengen. Bron: Bikl/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht

Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid