Burger King ‘nieuwe stijl’ krijgt dubbele drive thru
Formulenieuws – De nieuwe Burger King locatie in Goesm die deze week is open gegaan, heeft niet alleen een nieuwe huisstijl, maar krijgt ook als eerste vestiging een dubbele drive thru. De nieuwe, zogenaamde ‘pavilion’-vestiging in Zeeland, geldt ook Europees gezien als de nieuwe standaard. In Goes gaat het om een vrijstaand pand – vandaar de benaming pavilion -, dat in een omgeving ligt van verschillende fastfoodketens. In het gebied zit onder andere al een McDonald’s; KFC en De Beren openen later een restaurant op hetzelfde terrein “Met onze dubbele Drive Thru willen we gasten zo snel mogelijk serveren. Ook vraagt de verkeerssituatie op deze plek om een snelle service, vandaar dat we gekozen hebben voor een dubbel drive thru”, aldus marketingmanager Esther van de Graaf van master franchisee BKNL, de organisatie achter de locatie in Goes. Koffiesysteem Naast een nieuw interieur heeft de locatie in Goes ook een nieuw koffiesysteem, dat de concurrentie met een echte koffiebar zonder problemen aankan. Van de Graaf: ”Op de locatie staat een echte Italiaanse piston-machine en de medewerkers zijn daarvoor speciaal getraind. We willen kijken wat het effect is van een upgrading in de kwaliteit van de koffie, zoals wij die bieden.” Ambitie Sinds BKNL masterfranchiser is van Burger King zijn de ambities aanzienlijk opgeschroefd en wil in de komende jaren het aantal locaties verdubbelen Voor dit jaar staan er rond de tien gepland. Binnen enkele weken gaat in ieder geval de locatie aan het Zuidplein open in Rotterdam en een paar weken later de vestiging in Capelle aan de IJssel. De rest van het tempo wordt bepaald door het verkrijgen van de noodzakelijke vergunningen. Goed overleg BKNL treedt in Nederland op als verantwoordelijke partij in de consumentenacties van de hamburgerketen. Deze worden in goed overleg afgestemd met de andere franchisenemers zoals HMSHost, die de Burger King locaties doet op de NS-stations en luchthaven Schiphol. Bron: @FoodClicks
Formulenieuws – De nieuwe Burger King locatie in Goes die deze week is open gegaan, heeft niet alleen een nieuwe huisstijl, maar krijgt ook als eerste vestiging een dubbele drive thru. De nieuwe, zogenaamde ‘pavilion’-vestiging in Zeeland, geldt ook Europees gezien als de nieuwe standaard. In Goes gaat het om een vrijstaand pand – vandaar de benaming pavilion -, dat in een omgeving ligt van verschillende fastfoodketens. In het gebied zit onder andere al een McDonald’s; KFC en De Beren openen later een restaurant op hetzelfde terrein “Met onze dubbele Drive Thru willen we gasten zo snel mogelijk serveren. Ook vraagt de verkeerssituatie op deze plek om een snelle service, vandaar dat we gekozen hebben voor een dubbel drive thru”, aldus marketingmanager Esther van de Graaf van master franchisee BKNL, de organisatie achter de locatie in Goes. Koffiesysteem Naast een nieuw interieur heeft de locatie in Goes ook een nieuw koffiesysteem, dat de concurrentie met een echte koffiebar zonder problemen aankan. Van de Graaf: ”Op de locatie staat een echte Italiaanse piston-machine en de medewerkers zijn daarvoor speciaal getraind. We willen kijken wat het effect is van een upgrading in de kwaliteit van de koffie, zoals wij die bieden.” Ambitie Sinds BKNL masterfranchiser is van Burger King zijn de ambities aanzienlijk opgeschroefd en wil in de komende jaren het aantal locaties verdubbelen Voor dit jaar staan er rond de tien gepland. Binnen enkele weken gaat in ieder geval de locatie aan het Zuidplein open in Rotterdam en een paar weken later de vestiging in Capelle aan de IJssel. De rest van het tempo wordt bepaald door het verkrijgen van de noodzakelijke vergunningen. Goed overleg BKNL treedt in Nederland op als verantwoordelijke partij in de consumentenacties van de hamburgerketen. Deze worden in goed overleg afgestemd met de andere franchisenemers zoals HMSHost, die de Burger King locaties doet op de NS-stations en luchthaven Schiphol. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Plant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtYum! Brands neemt 218 restaurants over van EG Group
Buitenland – Yum! Brands' KFC heeft aangegeven dat het 218 restaurants zal overnemen van zijn grootste franchisenemer EG Group in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. Yum Brands neemt de locaties over om de groeistrategie in Groot-Brittannië en Ierland te versnellen.
Lees berichtDe Vegetarische Slager opent grootste plantaardige slagerij
Actie - De Vegetarische Slager heeft op Dierendag de grootste plantaardige slagerij geopend. Het is tevens de 13e verjaardag van het merk. De slagerij, die vijf dagen per week open is, is gevestigd aan de Pannekoekstraat 18A in Rotterdam.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees berichtKFC opent de deuren in het Brabantse Cuijk
Formulenieuws - Kentucky Fried Chicken (KFC) breidt zijn restaurantformule verder uit met de opening van een filiaal in Cuijk. Langs de A73 kunnen kip- en vegaliefhebbers sinds kort genieten van hun KFC-gerechten in een compleet nieuw restaurant.
Lees bericht