'Coca-Cola fabriek behaalt als eerste in Nederland platinum AWS-certificaat'


V.l.n.r. Eva Amsterdam (CCEP), Jos Peeters (CCEP), Eerik Schipper (Control Union), Kris Moortgat (CCEP)

Certificaat - De Coca-Cola fabriek in Dongen (Noord-Brabant) heeft het platinum certificaat voor duurzaam watermanagement behaald van de wereldwijde Alliance for Water Stewardship (AWS). Dit is het hoogste niveau dat behaald kan worden. Daarmee is de fabriek de eerste fabriek in Nederland die met deze standaard AWS-gecertificeerd is.

Duurzaamheid heeft een hoge prioriteit voor de fabriek in Dongen die de ambitie heeft om tegen 2023 CO2-neutraal te opereren. “De goede kwaliteit van het water van de mineraalwaterbron de Wildert is een belangrijke reden dat we hier sinds 1957 gevestigd zijn. Duurzaam omgaan met water en onze bronnen met grote zorg beschermen is essentieel. We zijn trots op deze erkenning en zien het vooral ook als motivatie om hier onverminderd hard aan te blijven werken”, aldus Kris Moortgat, directeur van de fabriek in Dongen.   

Ambities

Deze stap naar AWS-erkenning is een belangrijk onderdeel in de ambities van Coca-Cola waar het gaat om duurzaam waterbeheer. Het doel is om het water dat wordt gebruikt in de fabrieken en in de drankjes 100% terug te geven aan de natuur tegen 2030. In de fabriek worden daarom ook continu stappen gezet om het duurzaam waterverbruik te optimaliseren en waar mogelijk het waterverbruik te reduceren. Concrete voorbeelden daarvan zijn de aanpassing vorig jaar van de lijn die de kratten met glazen horeca-flessen wast naar volledig hergebruikt water en de inzet van een zogeheten ‘keerder’ voor de herbuikbare platen voor vervoer van verpakkingen die het keer op keer reinigen met water vervangt.

Bron: Coca-Cola/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag

Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



Nieuwe Coca-Cola Creations in het teken van K-pop

Introductie – Coca-Cola introduceert de eerste Coca-Cola Creations van 2024: Coca-Cola K-Wave Zero Sugar. De limited edition variant is geïnspireerd op K-pop, een subcultuur uit Zuid-Korea dat inmiddels wereldwijd ongekend populair is door de Koreaanse popmuziek, films, beauty- en fashiontrends. 

Lees bericht

PS in Foodservice lanceert PS Impact Score

Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid