Colruyt introduceert Spar For You gericht op B2B-klanten


De Belgische Colruyt Group introduceert ‘Spar For You’, een nieuwe foodserviceconcept gericht op de B2B-klanten van de retailgroep

Buitenland – De Belgische Colruyt Group introduceert ‘Spar For You’, een nieuw foodserviceconcept gericht op de B2B-klanten van de retailgroep. Het gaat om een 24/7 cateringconcept dat volgens de retailorganisatie past bij de tegenwoordige manier van consumeren binnen een bedrijf met uitdagingen, zoals flexibel werken, werken in shiften en de ‘on-the-go’ consumptie.

Spar For You werkt met een oplossing op maat voor de zakelijke consument met een drietal oplossingen zoals het plaatsen van een foodcorner, minimarket of slimme koelkasten. De eerste uitgebreide Spar For You installatie werd recent geïnstalleerd bij UCB. Het Belgisch en internationaal biofarmabedrijf heeft de drie verschillende Spar For You opstellingen staan op zijn campus in Eigenbrakel. Op termijn heeft Colruyt plannen om de concepten ook neer te zetten op meer publieke plaatsen.

Het initiatief kent enige gelijkenis met de Nederlandse initiatieven van AH to Go met Selecta en het Pura Go-shopconcept van AdCGroep binnen bedrijven. Ook zij bieden onbemande catering aan en hebben inmiddels meer dan hondrd locaties ingericht. Met het initiatief van Colruyt lijkt nu ook de Belgische markt stappen te willen zetten in onbemande catering.

Nieuwe vormen

“Werkgevers zijn de afgelopen twee jaar op zoek naar allerlei manieren om nog meer kostenefficiënt aan de slag te gaan omwille van de wereldwijde pandemie en economische crisis. Daarvoor nemen ze allerlei aspecten van hun organisatie onder de loep, waaronder ook de bedrijfscatering”, aldus Colruyt in een toelichting. “Met bijna 1 op 2 Belgische werknemers die niet langer iedere dag op kantoor zitten, heeft de klassieke bedrijfscatering – waar de verse lunch op vaste uren geserveerd wordt - in heel wat gevallen een update nodig,” zo laat het retailbedrijf weten. “Werknemers willen hun maaltijden kunnen consumeren op momenten dat het voor hen uitkomt: tot wel 35% geeft bijvoorbeeld aan dat ze hun lunch op flexibele tijdstippen willen nemen”.

Gebruiksvriendelijk

Vanuit deze optiek introduceert Colruyt Group nu Spar For You, waarbij Spar staat voor verse producten en de liefde voor lekker eten. De Spar For You foodservices zijn gebruiksvriendelijk, contactloos en 24/7 beschikbaar voor de eindgebruiker. Op deze manier speelt Spar For You in op de on-the-go levensstijl, waarbij voeding en drank niet alleen ter plaatse genuttigd worden maar ook onderweg, thuis of op het werk. Johan Vermeire, directeur B2B Food retail bij Colruyt Group, vindt dat door zich op een innovatieve manier aan te passen aan het vernieuwde consumptiepatroon er echt een verschil gemaakt wordt: “Met Spar For You biedt Colruyt Group een direct antwoord op de wijzigende behoeften van bedrijven, hun medewerkers en algemener ook de on-the-go consument. We hebben hiervoor bij Colruyt Group een unieke combinatie van interne retail- en foodservice-expertise, alsook van technologie. We geloven dat het samenbrengen van een brede expertise vanuit de groep in meerdere segmenten kan leiden tot waardecreatie voor onze klanten. ​ Met Spar Colruyt Group, onze B2B-foodservice Solucious en onze innovatiehub Smart Technics zetten hier samen een sterk project neer.” De bedoeling is dat Spar For You steeds meer een multifunctionele service wordt.

Bron: Colruyt Group/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

PURA behaalt Bronzen Ecovadis Medaille in duurzaamheid

Erkenning - PURA heeft onlangs de bronzen medaille behaald in de duurzaamheidsprestatiemonitor van Ecovadis. Dit resultaat plaatst het bedrijf  in de top 35% van de tienduizenden bedrijven wereldwijd die door Ecovadis zijn beoordeeld. De erkenning zorgt er voor dat PURA zich positioneert PURA als een van de meest duurzame cateraars van Nederland.

Lees bericht



Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht

Sodexo en WNF zetten ‘aardig eten’ op de kaart

Catering - Vanaf  maandag, 15 april, gaan food & facilitair dienstverlener Sodexo en WWF-NL een samenwerking aan om Nederlandse werknemers duurzamer en gezonder te laten eten. Met deze samenwerking worden in ruim 100 bedrijfsrestaurants gerechten die minder impact hebben op natuurverlies en klimaatverandering onder de aandacht gebracht.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid