De Beren populairste restaurantketen Nederland


Voor 10% van Nederland is De Beren daarnaast de laatste keten waar ze aten

Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).

Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.300 Nederlanders. In het afgelopen jaar bezochten maar liefst 6,8 miljoen Nederlanders van 18 jaar en ouder minstens één restaurantketen. De Beren is de meest bezochte keten (14%). Loetje (10%), La Cubanita en ’t Zusje (10%) staan op een gedeelde tweede plaats. Happy Italy (6%) maakt de top vijf compleet. Binnen de zeventien grootste Nederlandse restaurantketens trekt een restaurantketen gemiddeld 3% van de Nederlandse volwassenen.

De Beren

Voor 10% van Nederland is De Beren daarnaast de laatste keten waar ze aten. Loetje volgt met 7% en La Cubanita en ’t Zusje delen de derde plek. Voor 4% van Nederland is Happy Italy de keten die ze het laatste bezochten.

Populair

Jongeren in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar (65%) bezoeken vaker een restaurantketen dan 35- tot en met 49-jarigen (59%) en 50-plussers (43%). Bijna alle ketens met een bovengemiddeld aantal bezoekers trekken voornamelijk 18- tot en met 34-jarigen aan. Twee uitzonderingen daarop zijn Loetje en Humphrey’s. De bezoekers van deze ketens zijn voornamelijk 50-plussers.

Benchmark

De resultaten komen uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek naar reclame, naamsbekendheid, bezoek, besteding, NPS en loyaliteit in de Nederlandse markt voor restaurantketens. In het onderzoek zijn 5.326 respondenten van 18 jaar en ouder ondervraagd door Multiscope.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht


Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht

Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht

40% Nederlanders luncht achter bureau

Onderzoek - Uit onderzoek van Multiscope in opdracht van maaltijdbox Green Chef blijkt dat ruim 40 procent van de Nederlanders achter zijn of haar bureau luncht bij drukte. Als mensen thuiswerken ligt dat percentage nog hoger, namelijk op 49 procent. Bovendien blijkt dat bijna de helft van de ondervraagde vrouwen ongezonder eet door stress.

Lees bericht


Gemiddelde NPS Nederlandse koffie- en lunchketens is +57

Onderzoek – De grootste koffie- en lunchketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +57. Coffeelovers krijgt de hoogste score (+88). Bezoekers van koffie- en lunchketens met een hoge NPS nuttigen hun bestelling vaker ter plaatse dan dat ze deze afhalen.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid