Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp
Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.
De producten van Redefine Meat zijn tot stand gekomen in nauwe samenwerking met chef-koks en slagers wereldwijd. Het bedrijf laat weten dat het ondanks de stap naar retail blijft doorgaan met het ontwikkelen van producten samen met foodservice professionals.
750 restaurants
Het volledige portfolio van Redefine Meat is 100% plantaardig en bevat ingrediënten zonder GGO's of cholesterol. De producten zijn qua smaak, textuur en sappigheid vergelijkbaar met dierlijk vlees. Sinds de lancering van het merk twee jaar geleden, wordt Redefine Meat nu aangeboden door bijna 750 restaurants in de Benelux, waaronder die van Loetje. Veel daarvan hadden voorheen nooit een plantaardige optie op hun menu staan. Ron Blaauw, die sinds 2021 Redefine Meat in zijn restaurants serveert, zegt: “Ik denk dat Redefine het meest dichtbij komt bij de ultieme smaakbeleving en ook mondbeleving van vlees dan welke andere partij die ooit.”
Crisp
Crisp zet zich sinds 2018 in voor een verandering van het traditionele voedselsysteem, door beter eten toegankelijk te maken voor meer mensen. De boodschappen-app richt zich op lokale en seizoensgebonden producten, die met de kortste route tussen boer en bord bij de klant thuis worden bezorgd. Marieke Keijsers, category manager bij Crisp: “Voor consumenten die de overstap naar een plantaardig(er) dieet willen maken, is Redefine Meat een geweldige uitkomst. Het is plantaardig vlees van hoog niveau, dat in ons digitale schap niet kan ontbreken.” Rene van den Cruijsem, Country Director Benelux van Redefine Meat: "We waren op zoek naar retailpartners die niet alleen ons nieuw-vlees altijd en overal direct aan consumenten konden leveren, maar die ook onze visie over de toekomst deelden. Beide retailers moedigen hun klanten aan om bewuster en duurzamer te kopen en bieden tegelijkertijd producten van hoge kwaliteit."
Bron: Redefine Meat/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien
Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtAH en Holland Food Service gaan samenwerken in de zorg
Samenwerking - Albert Heijn Zakelijk en Holland Food Service hebben elkaar gevonden in het bedienen van de zorg op het gebied van eten en drinken. Door elkaars capaciteiten te versterken willen zij een nieuwe standaard creëren in de zorg.
Lees berichtWouter Kolk vertrekt bij Ahold Delhaize
Persoonlijk - Wouter Kolk vertrekt aan het eind van dit jaar bij Ahold Delhaize. Kolk is als directeur voor Europa en Indonesië onder meer verantwoordelijk voor Albert Heijn.
Lees berichtAH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch
Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.
Lees berichtDe Beren populairste restaurantketen Nederland
Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).
Lees bericht