Emily Pittman nieuwe Managing Director Grolsch
Benoeming - Emily Pittman wordt de nieuwe Managing Director bij Koninklijke Grolsch. Zij neemt het stokje over van Petra Maricova (Finance Director), die de afgelopen maanden als interim Managing Director fungeerde na het vertrek van Andrei Haret, zo laat de bierbrouwer weten.
Pittman is momenteel Vice President en Managing Director voor Unilever Ierland. In deze rol is Emily ook lid van het bestuur voor Diversity and Inclusion. Op 1 september dit jaar begint zij als Managing Director van Koninklijke Grolsch en Asahi Brands Frankrijk, dat binnen hetzelfde cluster valt. “We kijken er naar uit om Emily te verwelkomen als onze nieuwe Managing Director. Ze heeft een indrukwekkende 20 jaar ervaring in algemeen management, commercie en marketing in verschillende landen en gerespecteerde bedrijven. Emily's schat aan expertise zal haar in staat stellen dit in Nederland en Frankrijk voort te zetten”, aldus Paolo Lanzarotti, CEO Asahi Europe & International.
Bron: Koninklijke Grolsch/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nederland eerste land met tankbier Peroni Nastro Azzurro
Bierbrouwer - Koninklijke Grolsch claimt een wereldprimeur: Nederland wordt het eerste land ter wereld dat Peroni Nastro Azzurro tankbier levert in de horeca vanaf april 2022. Wereldwijd wordt het Italiaanse premium biermerk geserveerd in meer dan 70 landen, maar in geen enkel land ter wereld wordt dit bier al vers getapt uit een biertank, aldus Grolsch.
Lees berichtBrouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond
Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.
Lees berichtGrolsch komt met kartonnen blikverpakking voor de sixpack
Verpakking - Koninklijke Grolsch gaat de blikfolies voor sixpack vervangen door de kartonnen TopClip-verpakking. De bierbrouwer bespaart hiermee ruim 100.000 kg plastic per jaar.
Lees berichtBiermarkt herstelt zich maar heel langzaam
Analyse - In totaal werd er in het eerste halfjaar bijna 5,5 miljoen hectoliter bier in Nederland verkocht. Dat is een half miljoen minder (-8,4%) dan in de eerste helft van het pre-COVID-jaar 2019 en maar zo’n 200.000 hectoliter meer dan in de eerst helft van het COVID-jaar 2020.
Lees berichtGrolsch en Qredits gaan horeca financieel helpen
Financiering - Bierbrouwerij Koninklijke Grolsch en kredietverstrekker Qredits gaan samenwerken om horecaondernemers vooruit te helpen als zij daar behoefte aan hebben in deze tijd. De twee bedrijven slaan de handen ineen en faciliteren een speciale kredietvorm voor klanten en potentiële klanten van de Enschedese bierbrouwer.
Lees berichtGrolsch lanceert twee nieuwe smaken
Bierbrouwer – Bierbrouwer Grolsch brengt een Radler 0.0 Minder Zoet en een Grolsch Frisbittere IPA. De twee introducties zitten in de hardst groeiende segmenten binnen bieren.
Lees bericht