Grolsch lanceert twee nieuwe smaken


Bierbrouwer – Bierbrouwer Grolsch brengt een Radler 0.0 Minder Zoet en een Grolsch Frisbittere IPA. De twee introducties zitten in de hardst groeiende segmenten binnen bieren.

Inspelend op de gezondheidstrend heeft Grolsch de nieuwe frisbittere IPA gebrouwen. Aan dit bier zijn geen suikers toegevoegd en bevat dus uitsluitend de suikers uit echt vruchtensap. Het bier heeft de herkenbare bittere IPA smaak, maar tevens de sterke aroma’s van citrus en tropisch fruit. Dit komt door gebruik van de samengestelde Aloha hop. Grolsch Frisbittere IPA is een lichttroebel bier met een alcoholpercentage van 5,5%.

Radler

Daarnaast komt Grolsch met een nieuwe toevoeging aan haar Radler 0.0 portfolio: Grolsch Radler Minder Zoet. Deze alcoholvrije Radler bevat uitsluitend de suikers uit echt vruchtensap, waardoor deze minder zoet is én smaakt. “Consumenten zijn steeds vaker op zoek naar verfrissende dranken zonder toegevoegde suikers en daar past Grolsch Radler Minder Zoet perfect bij,” aldus Grolsch Marketing Manager Melanie Koning. Grolsch heeft er hier bewust voor gekozen om de toegevoegde suikers niet te vervangen door zoetstoffen.  Omdat de zoete smaak, volgens de brouwer, dan  kunstmatig in stand zou worden gehouden. Grolsch kiest er bewust voor om de consument te laten wennen aan een minder zoete smaak.

Bron: Grolsch/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Emily Pittman nieuwe Managing Director Grolsch

Benoeming - Emily Pittman wordt de nieuwe Managing Director bij Koninklijke Grolsch. Zij neemt het stokje over van Petra Maricova (Finance Director), die de afgelopen maanden als interim Managing Director fungeerde na het vertrek van Andrei Haret, zo laat de bierbrouwer weten.

Lees bericht


Brouwers staan klaar en adviseren sluitingstijd in de avond

Actie –Nederlandse Brouwers roept het kabinet te kiezen voor een sluitingstijd in de avond. De belangenvereniging van bierbrouwers verwacht dat volgende week het kabinet besluit de horeca meer ruimte te geven, ook al wilde de minister-president daarover donderdag niets zeggen. Maar als er meer ruimte komt dan staan de bierwagens klaar.

Lees bericht

Biermarkt herstelt zich maar heel langzaam

Analyse - In totaal werd er in het eerste halfjaar bijna 5,5 miljoen hectoliter bier in Nederland verkocht. Dat is een half miljoen minder (-8,4%) dan in de eerste helft van het pre-COVID-jaar 2019 en maar zo’n 200.000 hectoliter meer dan in de eerst helft van het COVID-jaar 2020.

Lees bericht

Lucie Wigboldus nieuwe directeur Nederlandse Brouwers

Benoeming - Lucie Wigboldus volgt Cees-Jan Adema op als directeur van de Nederlandse Brouwers. Lucie Wigboldus vervulde diverse functies in een politieke omgeving, zowel in Brussel als Den Haag. Wigboldus was de laatste zes jaar directeur van het partijbureau van de VVD. Onder haar leiding werden de vereniging en de campagnes gemoderniseerd. Ze heeft een master van de Wageningen Universiteit...

Lees bericht


Grolsch introduceert speciaalbier Grolsch Zomerzon

Introductie – Vandaag presenteerde Grolsch een nieuw biertje: Grolsch Zomerzon. Het bier is geïnspireerd op Grolsch Zomergoud. Een bier dat zo’n vijfentwintig jaar geleden werd geïntroduceerd. Grolsch Zomerzon is al het twaalfde bier sinds de start van de Grolsch Proeverij. Meesterbrouwer Marc Janssen presenteerde het speciaalbier vandaag. Grolsch Zomerzon is gebrouwen met vier soorten mout: gerst, tarwe, rogge...

Lees bericht

Swinkels gaat samenwerking aan met Maximus en Oersoep

Samenwerking – Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria) gaat een strategische samenwerking aan met brouwerijen Maximus uit Utrecht en Oersoep uit Nijmegen. Swinkels Family Brewers gaat de distributie van de bieren van beide brouwerijen verzorgen voor de horeca, supermarkten en slijters. De brouwerijen blijven verder zelfstandig. De samenwerking is vanaf heden van kracht en past in de strategie van Swinkels Family Brewers...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid