Frank en Fresh Coffee maakt het verschil tussen oude en verse koffie


Een van de initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee, Marc Kluijver / Foto bij: Keri Mol

Koffie – Het nieuwe koffiemerk Frank & Fresh Coffee komt niet alleen rechtsreek via de brievenbus bij klanten, maar wordt ook nog eens op bestelling vers gebrand in vier smaken. De snelle verwerking zorgt er voor dat de koffie meer aroma’s behoudt; versere koffie dus.

Negentig procent van de koffiedrinkers koopt zijn koffiebonen in de supermarkt, maar die bonen zijn gemiddeld twee maanden oud. Terwijl koffie na vier weken de meeste aroma’s al kwijt is, zo laat het merk Frank & Fresh weten. Daarom wordt er in minder grote hoeveelheden gebrand en worden de batches bij Frank & Fresh binnen enkele dagen verpakt en verstuurd. Zo wordt voorkomen dat koffie twee oud is als het wordt gekocht. “Wij van Frank & Fresh Coffee vinden dat gek. In de eerste maand na branding is elke koffie op zijn best, daarna verliest koffie de meeste aroma’s en daarmee: smaak”, vertelt medeoprichter Marc Kluijver. Hij vergelijkt het verschil in smaak tussen oud en vers brood.

Binnen één week

Frank & Fresh Coffee wil de Nederlandse koffiedrinker kennis laten maken met de smaak van écht verse koffie. Gestart wordt met vier verschillende smaken: Funky & Fruity, Sweet & Soft, Raw & Robust en Bold & Brave. Voor de vier smaken werkt het nieuwe koffiemerk met specialty coffee van drie verschillende origines: Brazilië, Colombia en Rwanda.

Oprichters

Initiatiefnemers achter Frank & Fresh Coffee zijn Marc Kluijver, Maurits van Slobbe en Geert Frank. Kluijver maakt al acht jaar een magazine over koffie. Geert Frank werkte eerder voor FrieslandCampina, onder andere voor het merk Lattiz.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht



Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht

Sodexo zet koffiekopjes in gemaakt van koffieafval

Catering – Coffee Based en Sodexo introduceren een innovatieve herbruikbare koffiebeker gemaakt uit koffieafval. De circulaire koffiebeker is gemaakt met Nederlandse koffievliesjes, die vrijkomen bij het branden van koffiebonen én volledig gemaakt van plantaardige materialen.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid