Geniet & Geef-actie levert ruim halve ton op voor KiKa
Actie - De jaarlijkse actie Geniet & Geef, de beste brouwers voor het goede doel, heeft meer dan een halve ton opgeleverd. De gerealiseerde €50.171 komt volledig ten goede komt aan Stichting KiKa (Kinderen Kankervrij) en is bestemd voor vernieuwend onderzoek en verschillende activiteiten op het gebied van kinderkanker.
Voor de actie brouwde brouwmeester Jan-Willem den Hartog speciaal “De Molen Geniet & Geef”. Het Geniet & Geef bier was afgelopen maanden verkrijgbaar op fles bij meer dan 50 horecazaken en bij Mitra Drankenspeciaalzaken en Albert Heijn.
78 procent
Vanwege de onzekere situatie rondom Covid-19 is dit jaar besloten het bier niet op fust af te vullen. Daarom werd, in tegenstelling tot eerdere edities, geen tweemaal 78 hectoliter gebrouwen, maar eenmaal. Dit volume verwijst naar het genezingspercentage van kinderen met kanker, dat begin 2021 op 78% lag.
Frits Hirschstein, oprichter van KiKa, nam de cheque in ontvangst in Bodegraven. Hij was zeer dankbaar voor het opgehaalde bedrag: “Dit mooie bedrag, opgehaald in een jaar dat vooral de horeca het moeilijk had, levert daar een grote bijdrage aan. We zijn Stichting Geniet & Geef, Brouwerij De Molen en alle deelnemers heel dankbaar.”
Vereerd
Brouwerij De Molen voelde zich vereerd om dit jaar, de achtste editie inmiddels, het Geniet & Geef bier te mogen brouwen. Christiaan Peijnenburg, Salesmanager van Brouwerij de Molen: “Onze brouwerij is al sinds de oprichting maatschappelijk betrokken: zo bieden wij plaats aan medewerkers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Wij zien KiKa als een zeer nobel doel waar we ons graag voor inzetten. Dat de actie meer dan een halve ton heeft opgebracht vervuld ons allen met dankbaarheid.”
Geniet & Geef
Sinds 2012 presenteert Stichting Geniet & Geef ieder jaar een bijzonder bier. De Geniet & Geef actie heeft sinds de start al meer dan € 685.000 opgebracht. Initiator Gaius Voûte: “Stichting Geniet & Geef zet zich in om genietmomenten om te zetten in donaties voor het goede doel, donaties voor KiKa”.
2015
Volgens de nieuwste cijfers ligt het genezingspercentage op 81%. Dat volume zal dan ook in 2022 worden gebrouwen! Met deze actie en de onderzoeken die KiKa financiert, wordt er naar gestreefd om in 2025 een genezingspercentage van 95% te realiseren.
Bron: Bier &cO/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtAmerican Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten
Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...
Lees berichtAlbert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl
Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.
Lees bericht