GiG Hard Seltzer wil groeien deze zomer


Gig Hard Seltzer trap het festivalseizoen af met een oranje seltzer op Koningsdag

Introductie – GiG Hard Seltzer timmert dit jaar hard aan de weg met een in Nederland relatief nieuw drankje. Het bruiswater met 4 à 5% alcohol en fruitaroma, is overkomen waaien uit de Verenigde Staten en inmiddels in ons land ook populair. Gig Hard Seltzer wil nu harder groeien in Nederland en trapt daarvoor op Koningsdag 2023 het festivalseizoen af met de introductie van de Koninklijke GiG met sinaasappelsmaak.

Het drankje wordt die dag exclusief geserveerd, van bootfeestjes op de gracht tot verschillende toonaangevende festivals in het land. Broers Max (26) en Bob (29) Ponsen zijn de initiatiefnemer achter GiG Hard Seltzer. Het idee ontstond in 2020, tijdens de pandemie, toen Max in Boston woonde vanwege zijn roeicarrière en studie Finance. Max zag Hard Seltzer daar in no time de markt overnemen. Eenmaal terug in Amsterdam lanceerde hij samen met zijn broer, die net zijn Bachelor Bedrijfskunde had afgerond, zijn eigen merk. Nu, drie jaar later, is GiG Hard Seltzer de grootste onafhankelijke en zelfstandige producent in ons land. Naar verwachting gaan er dit jaar zo’n vijf miljoen blikjes GiG over de toonbank. Op Koningsdag wordt de Koninklijke GiG gelanceerd op Loveland van Oranje in Amsterdam, Free your Mind in Arnhem en Breda, op Kingsland in Amsterdam, Rotterdam en Groningen en is tevens verkrijgbaar bij Helden van Oranje in Groningen.

Kans

Hoewel Hard Seltzer in Nederland aan terrein wint, lukt het grote merken als Heineken en Coca-Cola maar niet om voeten aan de grond te krijgen met hun varianten. Bob Ponsen: “Zij hebben niet de binding met de doelgroep die wij hebben. Mijn broer en ik zijn ervan overtuigd dat GiG de populairste drank onder Millennials en Gen Z gaat worden. Het komende festivalseizoen is een uitgelezen kans om GiG Hard Seltzer onder de aandacht te brengen.”

Bron: Gig Hard Seltzer/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Subway’s Royal Submarines delen gratis Subs uit

Actie – Na het overweldigende succes van vorig jaar keren de Subway Royal Submarines deze Koningsdag terug naar de Amsterdamse grachten. Dit jaar brengen ze de nieuwe Signature Series vanaf het water en op de kade naar de feestvierders om hen te trakteren op een gratis Sub.

Lees bericht

FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje

Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.

Lees bericht

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid