Heineken: bij ieder biertje een gratis watertje
Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf Test (UPDATE) – Wat in Rio slaagt, slaagt ook in Nederland. Met deze gedachte biedt Heineken in het Holland Heineken House (HHH) op de Spelen gasten de mogelijkheid om bij ieder biertje zelf ook een watertje te tappen. Als het aan de bierbrouwer ligt moet bij succes ook de Nederlandse horeca over op de verstrekking van gratis water bij een biertje. Op dit moment fungeert het Holland Heineken House in olympisch Rio letterlijk en figuurlijk als proeflokaal, meldt dagblad De Telegraaf. Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen. De stap is opmerkelijk, immers er zijn tal van mogelijkheden voor gasten om naast het biertje een alternatief te bestellen, maar daarvoor moet dan wel worden betaald. Een te hoge drempel, lijkt Heineken te vinden. Nederlands beroemdste brouwer wil, als de proef is geëvalueerd en succesvol is bevonden, straks ook in de Nederlandse kroegen gratis water verstrekken. Fien Bertrams van Heineken: "We zien het als ons doel om eraan bij te dragen dat verantwoord drinken ‘cool’ wordt. Gedurende het jaar zetten we hier onder meer onze 'Enjoy Heineken Responsibly' campagne voor in en hebben we verschillende andere intiatieven. Een iniatief dat nu loopt is een proef in het Holland Heineken House. 'This One is On Us' is een manier om de bezoekers ook af en toe een water te laten drinken. De bezoeker van het HHH kan zelf letterlijk een glaasje water tappen bovenop een glas, blikje of fles Heineken-bier. Dit idee is als pilot gelanceerd op enkele plekken in het Holland Heineken House en op enkele dagen. Het Holland Heineken House biedt de gelegenheid om This One Is On Us in de praktijk te testen en er ervaring mee op te doen. Het gaat dus om een proef." Bron: De Telegraaf
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Van Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees bericht