Heineken start ‘ciderseizoen’ met nieuwe variant
Introductie – Met de start van het terrasseizoen zet Heineken ook weer volop in op de ciders. Omdat steeds meer Nederlanders de smaak van ciders te pakken krijgen, breidt de brouwer het assortiment uit met een nieuwe smaakvariant: de Classic Apple. De komende tijd is het volledige ciderassortiment te proeven op diverse festivals. Heineken richt ter promotie van het ciderassortiment speciale cider bars in op onder andere festivals als Concert at Sea, North Sea Jazz, Mysteryland en Down The Rabbit Hole. Het laten proeven van ciders is belangrijk voor de ontwikkeling van het segment. Veel nederlanders hebben bij ciders namelijk het idee dat cider een vrij zoet alcoholisch drankje is, maar er is inmiddels een groot cideraanbod beschikbaar van zoet naar droog en ‘van een pure appelsmaak tot een flavoured smaak’ aldus de brouwer in een toelichting. Het marktsegment cider groeit het laatste jaar aanzienlijk en ook wordt er volop geïnnoveerd. Met name door Heineken zelf. Met Jillz, Old Mout, Apple Bandit en Stassen is er al een breed pakket voor ciderdrinker en met de nieuwe Classic Apple-variant van Apple Bandit wordt hieraan nog een een frisse, lichtdroge smaak aan toegevoegd. De Apple Bandit Classic Apple wordt gemaakt van de beste appels in de Ciderie in Stassen, in de Belgische Aubel Vallei. Het drinken gebeurt bij voorkeur koud in een glas met veel ijs. In de horeca is de cider beschikbaar in 30cl fles. Cider is fruitiger dan bier en verfrissender dan wijn en is daarmee zeer geschikt voor bij de borrel, op het terras, bij de BBQ of tijdens een picknick. Bron: @FoodClicks Introductie – Met de start van het terrasseizoen zet Heineken ook weer volop in op de ciders. Omdat steeds meer Nederlanders de smaak van ciders te pakken krijgen, breidt de brouwer het assortiment uit met een nieuwe smaakvariant: de Classic Apple. De komende tijd is het volledige ciderassortiment te proeven op diverse festivals. Heineken richt ter promotie van het ciderassortiment speciale cider bars in op onder andere festivals als Concert at Sea, North Sea Jazz, Mysteryland en Down The Rabbit Hole. Het laten proeven van ciders is belangrijk voor de ontwikkeling van het segment. Veel nederlanders hebben bij ciders namelijk het idee dat cider een vrij zoet alcoholisch drankje is, maar er is inmiddels een groot cideraanbod beschikbaar van zoet naar droog en ‘van een pure appelsmaak tot een flavoured smaak’ aldus de brouwer in een toelichting. Het marktsegment cider groeit het laatste jaar aanzienlijk en ook wordt er volop geïnnoveerd. Met name door Heineken zelf. Met Jillz, Old Mout, Apple Bandit en Stassen is er al een breed pakket voor ciderdrinker en met de nieuwe Classic Apple-variant van Apple Bandit wordt hieraan nog een een frisse, lichtdroge smaak aan toegevoegd. De Apple Bandit Classic Apple wordt gemaakt van de beste appels in de Ciderie in Stassen, in de Belgische Aubel Vallei. Het drinken gebeurt bij voorkeur koud in een glas met veel ijs. In de horeca is de cider beschikbaar in 30cl fles. Cider is fruitiger dan bier en verfrissender dan wijn en is daarmee zeer geschikt voor bij de borrel, op het terras, bij de BBQ of tijdens een picknick. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘Festivals vaker in zee met GiG Hard Seltzer’
Festivals – Volgens de initiatiefnemers achter GiG Hard Seltzer zijn zij straks bij de meeste festivals terug te vinden. Ook de supermarkten omarmen het jonge bedrijf en zorgen voor een aanzienlijke groeispurt.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtSteeds vaker worden flessen en blikjes ingeleverd
Statiegeld - Eén jaar na de invoering van statiegeld op blikjes, wordt op dit moment ongeveer 65% ingeleverd. Naar inschatting komt het inzamelpercentage voor alle plastic drankflessen, groot en klein, met én zonder statiegeld over 2023 op 71% uit. Dit is in lijn met de verwachting. Dat laat Verpact, voorheen Stichting Afvalfonds Verpakkingen, weten.
Lees berichtDe Fruitmotor ontsluit productinformatie met GS1 e-Label
Wijnen - Wijnproducenten zijn sinds 8 december 2023 verplicht om informatie over voedingswaarden en ingrediënten te delen met consumenten. Hiervoor heeft GS1 een e-Label beschikbaar: een digitaal etiket dat mensen kunnen openen door de bijbehorende QR-code van GS1 op de fles te scannen.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees bericht