HelloFresh introduceert kant-en-klare maaltijden Factor in Nederland


Het menu van Factor bestaat uit verschillende dieet opties, namelijk  vegetarisch, flexitarisch, pescotarisch en keto

Maaltijdenservice - HelloFresh introduceert de kant-en-klare maaltijden van Factor in Nederland en Vlaanderen. Factor is al 10-jarig succesvol actief in de VS en werd in 2020 overgenomen door HwelloFresh. Nederland en Vlaanderen zijn nu de eerste Europese markten waar Factor wordt geintroduceerd.

De lancering van Factor in Europa is een belangrijke stap in HelloFresh's wereldwijde merkstrategie, zo laat het bedrijf weten. Nederland en Vlaanderen zijn slecht een eerste stap. Bij Factor maaltijden gaat het om makkelijke en gezonde oplossing voor een lunch of diner waarbij klanten volledige controle hebben over hun bestellingen.“Na een meer dan tien jaar HelloFresh (sinds 2012) en onze recente lancering van GreenChef (2022), zijn we enthousiast om klanten in Nederland en Vlaanderen een nieuwe, gezonde en gemakkelijke ervaring te bieden”, zegt Christiane Schrijvers-von Griesheim, Co-Managing Director voor Factor Europe. “Factor maaltijden sluiten perfect aan bij de trend van consumenten op het gebied van gemak, gezondheid en kwaliteit. Klanten kunnen erop vertrouwen dat de maaltijden van Factor altijd gezond en vers zijn.”

Oplossing

Factor maaltijden zijn een oplossing voor lunch of diner waarbij klanten controle hebben over hun bestellingen. Klanten kunnen op dezelfde manie, als die van HelloFresh of GreenChef, maaltijdpakketten bestellen via de app of de website factormeals.nl. Elke week valt er te kiezen uit een grote selectie van door Chef koks bereide maaltijden, die meerdere dieetwensen tegemoetkomen. Het menu bestaat uit verschillende dieet opties, namelijk  vegetarisch, flexitarisch, pescotarisch en keto, en dekt hiermee de meeste dieet doelen. 25% van de maaltijdopties zijn veganistisch of vegetarisch en ze worden aan de deur van de klant afgeleverd op het door hun gekozen moment. Dankzij een speciale verpakkingstechniek blijven de maaltijden vers tot een week na levering en zijn ze in slechts 3 minuten klaar om te eten.

Wereldwijde uitbreiding

Factor is al meer dan tien jaar succesvol operationeel in de Verenigde Staten, waar de maaltijdenservice is uitgegroeid tot de marktleider op het gebied van kant-en-klare maaltijden. Na de lancering in Canada aan het begin van dit jaar, breidt Factor haar expertise nu uit naar Nederland en Vlaanderen. Uit onderzoek van HelloFresh blijkt dat Nederlandse en Vlaamse consumenten een groeiende interesse hebben in kant-en-klaar diensten en eenvoudige maaltijden van hoge kwaliteit. Het doel van Factor is om de leidende kant-en-klaarmaaltijden bezorgservice in Nederland en Vlaanderen te worden. Hierna wil het merk haar aanwezigheid uitbreiden naar andere Europese landen.

Bron: HelloFresh/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Geld en tijdgebrek belemmeren mensen duurzamer te leven’

Onderzoek – Vrouwen leven hun duurzame gewoontes meer na dan mannen, hoewel mannen van zich zelf vinden dat zij duurzamer bezig zijn. Dat blijkt uit onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Daarnaast blijkt dat mensen graag duurzamer willen leven, maar door geld of tijdgebrek daar niet aan toe komen.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht

Maaltijdboxen vooral populair onder twintigers

Onderzoek – Abonnementen op maaltijdboxen zoals HelloFresh en Uitgekookt blijken vooral populair te zijn onder jong volwassenen. Uit onderzoek van vergelijkingssite Slimster.nl blijkt dat bijna één op de tien Nederlanders tussen de 18 en 30 jaar gebruikmaakt van een abonnement op een maaltijdbox

Lees bericht


HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht

‘Nederlander beknibbelt op kerstdiner vanwege inflatie’

Onderzoek – Een kleiner gezelschap aan de eettafel en een minder luxe kerstmenu. Dat is het gevolg van de inflatie dat ook mensen parten speelt tijdens de feestdagen. Volgens onderzoek van maaltijdboxleverancier HelloFresh leveren de hoge prijzen van voedsel de Nederlander wel degelijk zorgen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid