Jan Linders verkoopt 10 winkels aan Jumbo, PLUS en ALDI


Jan Linders supermarkt in Venray

Formulenieuws - Jan Linders heeft een nieuwe eigenaar gevonden voor tien van haar winkels, die niet meegaan in de franchise-samenwerking met Albert Heijn. Jan Linders verkoopt deze winkels aan Jumbo, Plus en ALDI. De winkels worden naar verwachting in de tweede helft van dit jaar omgebouwd naar de nieuwe formules.

De meeste winkels worden verkocht aan Jumbo Supermarkten (Bunde, Gennep, Horst, Mill, Lent en Valkenburg) en PLUS (Boxmeer, Klimmen en Weert). ALDI neemt de winkel in Venlo over. De medewerkers van de verkochte winkels komen in dienst bij de kopende partijen. Ferry Moolenschot, CEO van Jan Linders: “We zijn voor deze winkels op zoek gegaan naar nieuwe eigenaren die onze medewerkers een goede toekomst kunnen bieden.”

Goedkeuring

Naar verwachting worden alle supermarkten voor het einde van het jaar omgebouwd naar de nieuwe formules. Tot die tijd verandert er niets en blijven deze open onder de vlag van Jan Linders. De verkoop van de winkels is onder voorbehoud van advies van de ondernemingsraden, van goedkeuring van de mededingingsautoriteit en van voltooiing van de voorgenomen samenwerking met Albert Heijn.

Franchiseorganisatie

Jan Linders Supermarkten en Albert Heijn kondigden in december vorig jaar aan een samenwerking aan te gaan, waarbij het familiebedrijf Jan Linders verder gaat als franchiseondernemer van Albert Heijn. Dit betekent dat Jan Linders eigenaar blijft van de winkels die zij gaat ombouwen naar de Albert Heijn-formule en dat zij deze zelfstandig blijft exploiteren. De winkels zullen naar verwachting voor het einde van dit jaar zijn omgebouwd tot Albert Heijn. Daarnaast neemt de nieuwe franchiseonderneming Jan Linders tien filialen van Albert Heijn over. Jan Linders wordt daarmee de grootste franchisepartij van Albert Heijn.

Bron: Jan Linders/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

American Cookies van ‘geredde bananen’ uit de keten

Introductie - The Banana Factory heeft zich toegelegd op het redden van bananen in de keten. Aanvankelijk waren dat bananen uit de Europese havens, maar nu wordt er samen met De Graaf Bakeries ook gewerkt aan het reden van de bananen verderop in de keten. Samen met Albert Heijn wordt er een circulaire variant van American Cookie onder huismerk gelanceerd,...

Lees bericht


Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht

Jumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum

Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.

Lees bericht


Albert Heijn gaat inzet servicebalies herzien

Supermarkten - “Albert Heijn heeft nagedacht over de veranderende functie van de servicebalie, maar hebben we dat goed genoeg gedaan? Nee. De praktijk is lastiger. We gaan de nieuwe werking van de servicebalie daarom de komende tijd op onderdelen herzien. In heel veel winkels gaat het hartstikke goed, en in sommige winkels gaan we bijsturen.” Dat gaf Constantijn Ninck Blok,...

Lees bericht

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid