Jan Zandbergen Group lanceert slow cooked-range Chevide
Introductie - Onder de naam ‘Chevide’ biedt Jan Zandbergen Group vanaf half februari 2022 een serie slow-cooked voorgegaarde vleesproducten aan voor de horeca. Met deze producten kunnen koks langzaam gegaarde, smaakvolle vleesgerechten van constante hoge kwaliteit bieden aan hun gasten, zonder dat het ze veel tijd kost in de keuken, aldus het bedrijf uit Veenendaal.
Personeelsgebrek in keuken is steeds vaker een realisteit. Daardoor wordt het lastiger om producten met een lange voorbereidingstijd op het menu te zetten. Jan Zanbergen Group is van mening met Chevide’ daarop het antwoord te hebben, omdat slow-cooked gerechten zoals stoofvlees, buikspek en pulled pork nu wel op de kaart gezet kunnen worden.
Voor chefs, door chefs
De producten van Chevide zijn bereid vanuit vakmanschap, door een samenwerking tussen slagers en chefs. De producten zijn slow-cooked, meestal sous-vide gegaard. Het vlees wordt veelal voorzien van kruiden, marinade of een rub- vacuümverpakt verwarmd in een waterbad op relatief lage en constante temperatuur. Een geleidelijke en gelijkmatige garing is het resultaat. Hierdoor blijven volume, smaak, sappen, vitamines en optimale textuur in grotere mate aanwezig, aldus het bedrijf. Doordat de juiste garing reeds is gedaan, hoeven de producten in de keuken alleen nog afgemaakt te worden.
Vers en bevroren
Het Chevide assortiment varieert van rund tot kalf, varken, wild en gevogelte en biedt restaurants zo verschillende opties om de menukaart te verrijken. Door de slow-cooked garing kent het vlees een lange houdbaarheid. De producten kunnen zowel vers als bevroren geleverd worden. De verse items hebben een houdbaarheid van 42 dagen.
Bron: Jan Zandbergen Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees bericht