Lekkerland ververst wagenpark voor flexibele oplossingen in versleveringen
Groothandel – Lekkerland Nederland gaat zich steeds meer toeleggen op foodservice en versleveranties. De groothandel noteerde de afgelopen tijd een forse uitbreiding in assortiment en aantal klanten voor vers. Om logistiek flexibel te kunnen blijven in vers is Lekkerland het wagenpark aanzienlijk aan het verversen en aan het uitbreiden. Vandaag, vrijdag 1 december, vond de aflevering plaats van de eerste vijf aangepaste Volkswagen Transporters, speciaal geschikt voor gekoeld vervoer. Met deze transportbussen wil Lekkerland, naast haar reguliere wagenpark dat inmiddels volledig bestaat uit 3T-trucks, beter en sneller inspelen op de toenemende vraag vanuit retailerklanten naar foodservice-oplossingen. Gekoeld door de zon De innovatieve Volkswagen Transporters zijn speciaal voor Lekkerland in samenwerking met De Waal Autogroep/PON ontwikkeld. Bijzonder aan de bussen is dat zij worden gekoeld door de zon. De bussen dragen op die manier bij aan een verdere verduurzaming in de logistieke keten.Voor Lekkerland Nederland past dit in haar streven naar een model waar duurzaamheid en kostenbesparing hand in hand gaan en waarvoor zij vorig jaar reeds is beloond met haar 2e Lean en Green-ster. Meer foodservice Lekkerland richt zich steeds meer op foodservice. Inmiddels is het vers-assortiment al fors uitgebreid en hier past tevens deze meer flexibele logistieke oplossing bij. Of het nu gaat om de bevoorrading van haar vernieuwde bakery concept Punto Gusto of bijvoorbeeld de versproducten voor ‘labstore’ Eet & Gerei in Katwijk. Vanuit het bestaande wagenpark worden er al dagelijks food- én non food-leveringen gedaan. Kleinere bussen Met deze uitbreiding komt het aantal kleinere bussen bij Lekkerland Nederland op ruim 50. Hans Oberg, directeur Verkoop Lekkerland Nederland: “Met deze uitbreiding zijn we beter en sneller in staat in te spelen op de toenemende foodservice-wensen van onze klanten. Dit is weer een nieuwe stap die we als Lekkerland zetten om onze hoge ambities op het vlak van foodservice verder in te vullen. Dat doen wij natuurlijk vóór onze klanten, maar vooral ook samen mét onze klanten.” Bron: @FoodClicks Groothandel – Lekkerland Nederland gaat zich steeds meer toeleggen op foodservice en versleveranties. De groothandel noteerde de afgelopen tijd een forse uitbreiding in assortiment en aantal klanten voor vers. Om logistiek flexibel te kunnen blijven in vers is Lekkerland het wagenpark aanzienlijk aan het verversen en aan het uitbreiden. Vandaag, vrijdag 1 december, vond de aflevering plaats van de eerste vijf aangepaste Volkswagen Transporters, speciaal geschikt voor gekoeld vervoer. Met deze transportbussen wil Lekkerland, naast haar reguliere wagenpark dat inmiddels volledig bestaat uit 3T-trucks, beter en sneller inspelen op de toenemende vraag vanuit retailerklanten naar foodservice-oplossingen. Gekoeld door de zon De innovatieve Volkswagen Transporters zijn speciaal voor Lekkerland in samenwerking met De Waal Autogroep/PON ontwikkeld. Bijzonder aan de bussen is dat zij worden gekoeld door de zon. De bussen dragen op die manier bij aan een verdere verduurzaming in de logistieke keten.Voor Lekkerland Nederland past dit in haar streven naar een model waar duurzaamheid en kostenbesparing hand in hand gaan en waarvoor zij vorig jaar reeds is beloond met haar 2e Lean en Green-ster. Meer foodservice Lekkerland richt zich steeds meer op foodservice. Inmiddels is het vers-assortiment al fors uitgebreid en hier past tevens deze meer flexibele logistieke oplossing bij. Of het nu gaat om de bevoorrading van haar vernieuwde bakery concept Punto Gusto of bijvoorbeeld de versproducten voor ‘labstore’ Eet & Gerei in Katwijk. Vanuit het bestaande wagenpark worden er al dagelijks food- én non food-leveringen gedaan. Kleinere bussen Met deze uitbreiding komt het aantal kleinere bussen bij Lekkerland Nederland op ruim 50. Hans Oberg, directeur Verkoop Lekkerland Nederland: “Met deze uitbreiding zijn we beter en sneller in staat in te spelen op de toenemende foodservice-wensen van onze klanten. Dit is weer een nieuwe stap die we als Lekkerland zetten om onze hoge ambities op het vlak van foodservice verder in te vullen. Dat doen wij natuurlijk vóór onze klanten, maar vooral ook samen mét onze klanten.” Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food
Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.
Lees berichtGerenoveerde Sligro Luik opent 27 februari
Groothandel - Na een grondige renovatie en rebranding wordt op dinsdag 27 februari de Sligro zelfbedieningsgroothandel in Luik (België) heropend. Tijdens de openingsdag zijn er live demonstraties en proeverijen.
Lees berichtHAK kiest voor kartonnenverpakking van SIG
Introductie - HAK heeft als eerste groenteproducent gekozen voor SIG Terra Forest-based polymeren. De nieuwe kartonnenverpakkingen van HAK is duurzaam en speelt in op de algemene wens naar meer duurzamere verpakkingen.
Lees berichtOnmisbare rol personeel bij gezonde voeding zorginstelling
Onderzoek - Onderzoek van het Louis Bolk Instituut laat de onmisbare rol van het personeel zien in de transitie naar een gezonder en duurzamer voedselaanbod binnen woonzorgcentra. Gebleken is namelijk dat werknemers niet alleen cruciaal zijn als het gaat om een goed eetpatroon maar ook als het gaat om ondervoeding en het verspillen van eten.
Lees berichtPeter van Mourik opvolger Peter de Ries bij MAXXAM
Benoeming - Peter van Mourik (56) treedt begin oktober in dienst van de Inkoopvereniging MAXXAM CV. Hij volgt daar begin volgend jaar Peter de Ries op als Algemeen Directeur. MAXXAM is de grootste inkoopvereniging in de Foodservice /Out-of-Homemarkt.
Lees berichtSportproducten XXL Nutrition bij 220 Shell-locaties
Petrol – Shell gaat op 220 tankstationlocaties de eiwitproducten verkopen van XXL Nutrition. Dat heeft René van der Zel van XXL Nutrition donderdag bekend gemaakt. Sport- en eiwitproducten worden steeds vaker als assortimentsuitbreiding ingezet bij tankstations.
Lees bericht