Makro en Warsteiner gaan intensief samenwerken


Groothandel - Makro Nederland en Warsteiner Benelux worden elkaar preferred partner en gaan voortaan verdergaand samenwerken. Beide partijen gaan vanaf vandaag een start maken met het leveren van een totaaloplossing voor de horeca.

Beide bedrijven gaan voortaan samen optrekken naar de horecabedrijven. Makro kan haar klanten vanaf vandaag het complete servicepakket van een premium biermerk aanbieden en Warsteiner op haar beurt biedt toekomstige klanten een one-stop shopping mogelijkheid bij een landelijke foodservice partner. Warsteiner Benelux directeur Marc Schulten: ‘Onze missie is om het meest geliefde Duitse biermerk ter wereld te zijn. Om deze rol in Nederland te verwezenlijken moeten we consistent investeren in onze kwalitatieve positie als professionele en betrouwbare partner voor de horecaondernemers en distributiepartners.’

Totaalpakket

De ambitie van Warsteiner, sluit ook aan bij de plannen die Makro heeft, namelijk de nummer 1 groothandel in Nederland worden. ‘Wij vinden het belangrijk dat wij als groothandel de horeca meer bieden dan alleen een breed assortiment producten en scherpe prijs. Door het leveren van serieuze bierexpertise en beleving, investeren we meer dan alleen in het product en kijken we naar het totaalpakket van product, service en kwaliteit,’ stelt Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Support

Warsteiner wil haar positie als professionele partner voor horecaondernemers verder verstevigen. Naast hoogwaardig bier biedt Warsteiner ook  support en training aan de horeca rondom bier. Ook Makro is bezig om haar positie te verstevigen. Makro gaat daarbij voor groots. Groots in volume, kwaliteit en aanbod. Maar ook in service. Makro wil haar klanten in de horeca helpen bij het verder succesvol maken van hun onderneming. “Door deze samenwerking zijn wij nu ook in staat om dit aanbod aan te vullen met dit biermerk zodat een totaaloplossing voor onze klanten ontstaat. Zo kunnen onze klanten vanaf nu bijvoorbeeld gebruik maken van financieringen en het leveren van tap- en koeltechniek. Maar ook kunnen we voorzien in inrichting en huur van materialen bij evenementen’, aldus Markus Pieters, Head of Horeca van Makro Nederland.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid