Meer dan de helft van horecabedrijven signaleert kokstekort


Onderzoek – 53 procent van de cateraars en horecabedrijven signaleert een kokstekort. Van deze groep is 23% ook(bewust) anders gaan koken. Dat meldt Group 7 dat onderzoek heeft gedaan onder horeca- en cateringbedrijven om duidelijkheid te krijgen wat deze bedrijven bezighoudt. Naast het kokstekort wordt ook gebrek aan tijd als belangrijk item genoemd door de bedrijven. In de praktijk blijken die in belangrijke mate ook met elkaar te maken te hebben. Want gebrek aan tijd wordt als belangrijkste beperking gezien voor succes. Dit is ongeacht het segment waarin men werkzaam is, namelijk 43%. Om het kokstekort op te vangen en tijd te winnen, gaan sommige bedrijven bewust anders koken. Leveranciers zouden hierop nog beter kunnen inspelen, door producten aan te bieden waarmee koks gemakkelijker mee uit de voeten kunnen. Verschillen Grotere verschillen tussen horecabedrijven en cateraars zitten in de uitdagingen die de bedrijven zien. Hoewel bij beide segmenten de uitdagingen financieel gedreven zijn, is er ook een verschil. De uitdagingen in horeca zijn vooral financieel, terwijl catering de uitdaging veel meer ziet in de veeleisende gast. Meer klanten Group 7, die het onderzoek uitvoerde onder het kokspanel, concludeerde ook nog een aantal andere zaken onder de cateraars en horecabedrijven. Respondenten gaven bijvoorbeeld aan dat het rendement verhoogd kan worden door actieve verkoop (37%) en efficiëntere inzet (29%) van personeel. Ook ziet men in het beperken van derving (28%) een kans om het rendement te verhogen. Belangrijke sleutel voor succes is ook het aantrekken van meer klanten. Hoe er meer klanten binnengehaald kunnen worden blijkt wel te verschillen tussen beide horecasegmenten. Daar waar de horeca dat vooral online (vooral via Facebook) doet, vindt men binnen catering vooral de uitstraling van het restaurant belangrijk en het promotiemateriaal. Juiste werksfeer Maar bij alles blijkt toch personeel de cruciale factor te zijn. Bedrijven moeten daarom inspelen op het behouden van goede mensen. Het creëren van een goede werksfeer met een juiste balans in werk en privé is daarvoor van essentieel belang. Door de respondenten wordt dit door 80 procent beaamd. Bron: @FoodClicks Onderzoek – 53 procent van de cateraars en horecabedrijven signaleert een kokstekort. Van deze groep is 23% ook(bewust) anders gaan koken. Dat meldt Group 7 dat onderzoek heeft gedaan onder horeca- en cateringbedrijven om duidelijkheid te krijgen wat deze bedrijven bezighoudt. Naast het kokstekort wordt ook gebrek aan tijd als belangrijk item genoemd door de bedrijven. In de praktijk blijken die in belangrijke mate ook met elkaar te maken te hebben. Want gebrek aan tijd wordt als belangrijkste beperking gezien voor succes. Dit is ongeacht het segment waarin men werkzaam is, namelijk 43%. Om het kokstekort op te vangen en tijd te winnen, gaan sommige bedrijven bewust anders koken. Leveranciers zouden hierop nog beter kunnen inspelen, door producten aan te bieden waarmee koks gemakkelijker mee uit de voeten kunnen. Verschillen Grotere verschillen tussen horecabedrijven en cateraars zitten in de uitdagingen die de bedrijven zien. Hoewel bij beide segmenten de uitdagingen financieel gedreven zijn, is er ook een verschil. De uitdagingen in horeca zijn vooral financieel, terwijl catering de uitdaging veel meer ziet in de veeleisende gast. Meer klanten Group 7, die het onderzoek uitvoerde onder het kokspanel, concludeerde ook nog een aantal andere zaken onder de cateraars en horecabedrijven. Respondenten gaven bijvoorbeeld aan dat het rendement verhoogd kan worden door actieve verkoop (37%) en efficiëntere inzet (29%) van personeel. Ook ziet men in het beperken van derving (28%) een kans om het rendement te verhogen. Belangrijke sleutel voor succes is ook het aantrekken van meer klanten. Hoe er meer klanten binnengehaald kunnen worden blijkt wel te verschillen tussen beide horecasegmenten. Daar waar de horeca dat vooral online (vooral via Facebook) doet, vindt men binnen catering vooral de uitstraling van het restaurant belangrijk en het promotiemateriaal. Juiste werksfeer Maar bij alles blijkt toch personeel de cruciale factor te zijn. Bedrijven moeten daarom inspelen op het behouden van goede mensen. Het creëren van een goede werksfeer met een juiste balans in werk en privé is daarvoor van essentieel belang. Door de respondenten wordt dit door 80 procent beaamd. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Grapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam

Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.

Lees bericht



Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht

Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid