Ook groothandel Makro gaat reorganiseren


Makro lanceert nieuwe webshop waar fabrikanten hun totale horeca-assortiment kunnen aanbieden

Groothandel – Net als Jumbo maakt ook groothandel Makro een reorganisatie bekend. De 3400 werknemers van de zeventien Nederlandse Makro-vestigingen hebben daarover gisteren een brief ontvangen.

In de plannen zouden zo’n 300 medewerkers moeten solliciteren op nieuwe functies. Volgens Makro komen er na de reorganisatie meer functies bij, maar die zouden volgens de vakbonden in lagere salarisschalen zitten. Volgens een eerdere toelichting aan het personeel zouden er in de nieuwe organisatie 209 voltijdsfuncties verdwijnen, en 296 nieuwe functies bijkomen.

Hoewel Makro het in de coronaperiode in omzet niet slecht heeft gedaan, leed het bedrijf toch verliezen. In het afgelopen boekjaar dat eind september afliep lag dat verlies volgens financieel analisten op ruim 45 miljoen euro. In het jaar ervoor lag dat verlies nog iets hoger op bijna 55 miljoen euro.

Makro Nederland is een dochterbedrijf van het Duitse Metro.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Maxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting

Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.

Lees bericht

Sligro België voortaan aangestuurd vanuit Nederland

Herstructurering – Sligro gaat de Belgische en Nederlandse groothandelsactiviteiten voortaan vanuit één directie organiseren. Nu worden de Belgische activiteiten nog aangestuurd door Rudi Petit-Jean, maar die vertrekt per 30 september. Zijn Nederlandse collega Dries Bögels neemt de taken over.

Lees bericht



Omzet Sligro Food Group fors hoger, maar winst blijft achter

Groothandel - De omzet van Sligro Food Group over het eerste halfjaar 2023 kent een toename van 24,2% ten opzichte van het eerste halfjaar van 2022. De omzet steeg over de eerste zes maanden naar €1.403 miljoen. De nettowinst kwam daarentegen uit op 1 miljoen euro, waar die  het eerste halfjaar van 2022 nog 23 miljoen was. Sligro tekent daarbij wel aan dat als de gerapporteerde cijfers...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid