Reiziger doneert statiegeld Schiphol aan goede doelen
Statiegeld - Amsterdam Airport Schiphol, HMSHost International en Vermaat gaan gezamenlijk het statiegeld voor kleine PET-flesjes doneren aan goede doelen van Amref Flying Doctors en Made Blue. Deze twee goede doelen gaan het geld gebruiken om projecten voor schoon drinkwater in Afrika te financieren, maar ook voor veilige sanitaire voorzieningen en goede hygiëne.
Om het de lege flesjes te verzamelen voor de goede doelen zijn verschillende donatiebakken verdeeld over de pieren. Daarnaast staan er inzamelingspunten buiten de grote horecagelegenheden, bij enkele grote kantoren en vlak na check-in in Vertrek 1,2 en 3. Bij de veiligheidscontrole zijn tientallen donatiebakken geplaatst waar passagiers hun lege flessen kunnen afgeven.
Zero-waste luchthaven
Vanaf 1 juli 2021 wordt op kleine PET-flessen € 0,15 statiegeld gerekend. De donatiebakken zijn opgezet in samenwerking met horeca en andere partners op de luchthaven. HMSHost International zorgt ervoor dat de flessen weer in de keten worden gebracht. Passagiers en medewerkers kunnen kleine PET-flessen met statiegeld herkennen aan het statiegeldlogo op het etiket. Schiphol heeft de ambitie om in 2030 een zero-waste luchthaven te zijn.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Reiziger oprecht centraal in eerste Nederlandse Circle K shop
Interview - De eerste Circle K in Nederland is geopend. Tankstation Bijleveld langs de A12 bij Harmelen kreeg de primeur. De TotalEnergies-locatie Schiphol is inmiddels omgebouwd en Reeuwijk volgt. In de aankondigingen van de ombouw van de voormalige TotalEnergies-stations werd steeds aangegeven dat de Circle K de reiziger centraal zet. Een claim die Alimentation Couche-Tard Inc. op zich niet uniek...
Lees berichtSchiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht