Schouten wint New Food Challenge met ‘DIY Veggie Burger Package’
Winnaar - Schouten Europe uit Giessen is 1 van de 8 winnaars van de New Food Challenge voor meer innovatieve plantaardige voedselproducten. Schouten wist de prijs de prijs te winnen met ‘DIY Veggie Burger Package’. R&D Directeur Wouter Schouten ontving de prijs uit handen van staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken een cheque met een bedrag van maximaal €30.000,- voor de verdere ontwikkeling van het productpakket. Met dit pakket kan een consument heel makkelijk een 100 procent plantaardige, verse burger maken. In totaal waren er 83 inzendingen. Achttien inzendingen voldeden aan de voorwaarden van de Challenge, namelijk het realiseren van een gevarieerder aanbod van plantaardige producten. Een onafhankelijke beoordelingscommissie heeft hieruit 8 ondernemers geselecteerd die hun plannen verder mogen ontwikkelen. De commissie bestaat uit vertegenwoordigers van het Voedingscentrum, WUR, Blonk Consultants en ASN Bank. Half jaar De winnende ondernemers krijgen een half jaar de tijd om hun plannen verder uit te werken. Vervolgens komen er circa vijf ideeën in aanmerking voor een vervolgsubsidie van maximaal €250.000. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de nieuwe producten na anderhalf jaar op de markt komen. Bron: Schouten Europe Winnaar - Schouten Europe uit Giessen is 1 van de 8 winnaars van de New Food Challenge voor meer innovatieve plantaardige voedselproducten. Schouten wist de prijs de prijs te winnen met ‘DIY Veggie Burger Package’. R&D Directeur Wouter Schouten ontving de prijs uit handen van staatssecretaris Martijn van Dam van Economische Zaken een cheque met een bedrag van maximaal €30.000,- voor de verdere ontwikkeling van het productpakket. Met dit pakket kan een consument heel makkelijk een 100 procent plantaardige, verse burger maken. In totaal waren er 83 inzendingen. Achttien inzendingen voldeden aan de voorwaarden van de Challenge, namelijk het realiseren van een gevarieerder aanbod van plantaardige producten. Een onafhankelijke beoordelingscommissie heeft hieruit 8 ondernemers geselecteerd die hun plannen verder mogen ontwikkelen. De commissie bestaat uit vertegenwoordigers van het Voedingscentrum, WUR, Blonk Consultants en ASN Bank. Half jaar De winnende ondernemers krijgen een half jaar de tijd om hun plannen verder uit te werken. Vervolgens komen er circa vijf ideeën in aanmerking voor een vervolgsubsidie van maximaal €250.000. Uiteindelijk is het de bedoeling dat de nieuwe producten na anderhalf jaar op de markt komen. Bron: Schouten Europe
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite
Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.
Lees berichtBedrijven gaan productie tempeh in India stimuleren
Samenwerking - CFSS en Marel India gaan een strategische samenwerking aan om de productie van tempeh in India te stimuleren. Henk Schouten, CEO van Schouten Europe en initiatiefnemer van het Tempeh Today project en Jose Martin Javier, General Manager van Marel India ondertekenden een Memorandum of Understanding (MoU).
Lees berichtSchouten Europe introduceert Pops zonder Kip
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de “Southern Fried Pops zonder kip”. Dit volledig plantaardige product speelt in op de groeiende vraag naar plant-based snacks, volgens Schouten. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als een belangrijke pijler om de klimaatverandering tegen te gaan.
Lees berichtSchouten Europe introduceert plantaardig ei-eiwit
Introductie - Schouten Europe, producent van plantaardige vlees- en visalternatieven, kondigde dinsdag de lancering aan van haar nieuwste innovatie - een plantaardig ei-eiwit.
Lees berichtSchouten Europe en Grassa willen vleesvervangers van graseiwit
Samenwerking - Met eiwit uit gras vleesvervangers ontwikkelen. Dát is het doel van de samenwerking tussen het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe en het Noord-Limburgse Grassa. Graseiwit is een geschikt alternatief voor soja, een ingrediënt dat nu vaak in vleesvervangers wordt gebruikt. Grassa en Schouten gaan de komende jaren de toepassingsmogelijkheden van graseiwit in vleesvervangers, onderzoeken en testen.
Lees berichtSchouten ziet sterke groei plantaardige vis door hoge olieprijs
Plantaardig - Schouten Europe, het bedrijf dat zich richt op vlees- en visvervangers, ziet de vraag naar plantaardige vis in een stroomversnelling komen door de stijgende gasolieprijzen. De sterk gestegen energieprijzen maken een rendabele visserij amper mogelijk.
Lees bericht