Sjoerd Mampaeij wint het NK Lekkerste Broodje 2024


Top 3, vlnr: Bas Diks (2), Sjoerd Mampaeij (1) en Audrey Biermans (3) / Foto bij: Graphicks

Wedstrijd - Sjoerd Mampaeij van restaurant Midas in Woerden heeft tijdens de Horecava de 39ste editie van het NK Lekkerste Broodje op zijn naam geschreven. Hij wist de jury unaniem te overtuigen met zijn Broodje Beef Teriyaki.

Mampaeij deed voor het eerst meedeed met het NK de Lekkerste en was blij met de prijs. “Ik heb tijdens de wedstrijd zo veel mooie creaties voorbij zien komen, dat ik er geen rekening mee heb gehouden dat ik kon winnen.” De restauranteigenaar ging er ook vandoor met de sponsorprijs van Hanos.

De winnende creatie van het NK Lekkerste Broodje 2024 bestond uit een Italiaanse Pucce Salentino met onder meer biefstukpuntjes, teriyakisaus, een Japanse omelet, shiitake, furikake-kruiden, mizuna sla, sriracha mayonaise en zwarte inkt mayonaise. 

Waanzinnige smaken

“Er is duidelijk veel aandacht besteed aan dit zeer originele broodje, met waanzinnige smaken en ook nog eens mooi gepresenteerd”, aldus de jury. “Vooral het vlees, dat op houtkool was gerookt, kwam er heel goed uit. De sauzen, met zure en ziltige componenten, brachten het geheel perfect in balans. Ook de Japanse omelet was een mooie toevoeging.” 

Eigen bijen

Bas Diks van Diks Authentiek Culinair werd tweede. Zijn broodje, genaamd 'Bij', bestond uit een briochebol met onder andere hangop, pure chocolade, pure hazelnootpasta, honing-gel, gemarineerde karmozijnpeer en gedroogde weidebloemen. Hij gebruikte daarbij honing van zijn eigen bijen. Het brons was voor Audrey Biermans van Vitam Catering. Haar creatie ‘Be-Mine’ was een black bun (gekleurd met houtskool) met onder andere dry aged Double Dutch Ribeye, bierboter gemaakt van kriekbier, rozenbotteljam, gerookte amandelen en een salade van rode kool. De jury was zeer te spreken over de smaakcombinaties en de presentatie. 

Aan het NK Lekkerste Broodje 2024 deden zestien deelnemers mee. Deelnemers worden tijdens de mise en place beoordeeld door een praktijkjury.

Bron: Lekkerste Vakwedstrijden/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar winnaar NK Pizza bakken 2024

Wedstrijd - Tawfik el Shanwany van LouLou Pizzabar in Amsterdam heeft het NK Pizza bakken 2024 op de Horecava gewonnen. De jury was vol lof over zijn deeg en kooktechnieken. De ondernemer toonde zich na afloop verbaasd, omdat hij erg heeft getwijfeld of hij wel mee moest doen met de wedstrijd, want eigenlijk had hij geen tijd.

Lees bericht



Smaakchef van Albron wint Overall-prijs Innovation Award 2023

Verkiezing – De winnaars van de Horecava Innovation Award 2023 zijn maandag bekendgemaakt. Overall winnaar 2023 is Albron met Smaakchef. Smaakchef ontzorgt het zorgpersoneel door de bereiding van de warme maaltijd uit handen te nemen. De winnaar van de Horecava Innovation Award is Uhhmami, culinaire plant based boulions in de smaken Vegetable, Chickenis, Oceanish en Beefish.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid