Supermarkt-app Crisp en maaltijdbox De Krat gaan samen


Tessa Venker, directeur van De Krat en Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp

Overname - App-only supermarkt Crisp en maaltijdbox De Krat gaan voortaan samen verder. Met de overname kan Crisp haar klanten een nog completere variatie aan gemaksopties bieden, zo laat Crisp weten. Door de overname kunnen de klanten niet alleen bij Crisp terecht voor de dagelijkse boodschappen, recepten en kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken, maar ook kiezen voor een maaltijdbox met geportioneerde ingrediënten.

De Krat werd in 2010 opgericht als eerste maaltijdbox van Nederland. Het bedrijf is volgens eigen zeggen winstgevend en sinds 2015 B Corp gecertificeerd. Beide partijen richten zich op seizoensgebonden, verse producten van vooral lokale komaf te werken, georganiseerd in een korte keten zonder tussenschakels. “Wat je eet, moet je kunnen vertrouwen,” zegt Tessa Venker, directeur van De Krat. “Consumenten zoeken steeds vaker naar lokale en duurzame producten. Zij willen gezond en gevarieerd eten uit het seizoen, van onze eigen Nederlandse boeren. Met die gedeelde filosofie schoven we bij Crisp aan tafel en zagen we een perfecte match en een logische kruisbestuiving.” Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp, over de overname: “De Krat is een bewezen succesformule. Het is een sterk, financieel gezond en winstgevend bedrijf met een zeer loyale, groeiende klantenkring.”

In september kondigde Crisp de acquisitie van lokale leverancier De Eetfabriek aan, waarmee Crisp vers bereide, kant-en-klare maaltijden uit eigen keuken aanbiedt. Met de overname van De Krat voegt Crisp daar nog meer gemak aan toe. “We combineren het aanbod van een volwaardige supermarkt met een flexibel maaltijdbox-abonnement. Je kunt zo voor alle eetmomenten terecht op één plek,” aldus Klaassen.

Zowel op het gebied van product en propositie als op de operationele organisatie zagen Crisp en De Krat een duidelijke synergie. In het aanbod aan leveranciers bestond er al overlap aan makers, telers en kwekers die bij beide partijen zijn aangesloten. Vanaf begin dit jaar konden klanten van De Krat al boodschappen van Crisp aan hun mandje toevoegen. De aankomende periode wordt gebruikt om het aanbod van De Krat op te schalen met de eigen software en de logistiek van Crisp. De eerste Crisp-klanten krijgen vervolgens vanaf februari de optie om voor een maaltijdbox-abonnement te kiezen. De expertise rondom recept- en maaltijdboxontwikkeling wordt daarna verder geïntegreerd binnen de infrastructuur van Crisp en in de zomer vindt de volledige merk- en ketenintegratie plaats. Alle medewerkers van De Krat gaan mee naar Crisp.

Bron: Crisp/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Freasy neemt plantaardige Good Chef over

Overname – Het Rotterdamse bedrijf Freasy, gespecialiseerd in de productie en verkoop van gezonde kant-en-klaar-diepvriesmaaltijden neemt het merk Good Chef over. Good Chef verkoopt sinds 2020 plantaardige vriesversmaaltijden. Met twee merken in vriesversmaaltijden wil Freasy sneller groeien.

Lees bericht



Redefine Meat voortaan ook bij AH online en Crisp

Plantaardig - Redefine Meat is voortaan toch voor thuis te bestellen via Albert Heijn online en Crisp. Aanvankelijk richtte het merk voor plantaardige vleesproducten zich volledig op foodservicebedrijven. Het gaat om zes plantaardige vleesproducten, waaronder Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef.

Lees bericht

Maaltijdbox kost gezin bijna 3000 euro per jaar

Analyse – Maaltijdboxen zijn nog altijd populair bij gezinnen. Gemiddeld geeft een gezin bijna 3000 euro (€2877) uit aan een maaltijdbox-abonnement voor 4 personen. In zo’n abonnement zitten dan 3 maaltijden per week. De berekeningen van Foodboxen.nl zijn uitgevoerd op basis van een abonnement voor 40 weken.

Lees bericht


HelloFresh gaat samenwerken met De Vegetarische Slager

Samenwerking – Maaltijdboxleverancier HelloFresh en De Vegetarische Slager gaan langdurig samenwerken. Omdat de groep consumenten die minder vlees wil eten groeit, wil HelloFresh vaker een maaltijd aanbieden met een vleesvervanger. De Vegetarische Slager gaat die vleesvervangers verzorgen.

Lees bericht

‘Beste Online Supermarkt’ Crisp rondt overname Eetfabriek af

Maaltijdenbezorgdienst - Crisp blijft groeien in Nederland en België. Het bedrijf bedient vandaag de dag twee keer zoveel klanten als een jaar geleden. Daarnaast maakt de supermarkt-app bekend deze maand de overname af te ronden van de Eetfabriek en meldt het bedrijf dat het door een consumentenonderzoek van Gfk verkozen is tot Beste Online Supermarkt.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid