The Veggie Lovers heeft nu biologische receptuur


The Veggie Lovers Veggie pulled beef van Future Food Group

Introductie – Vega heeft er een aanwinst bij: The Veggie Lovers. Het merk met verschillende vleesvervangende producten van Future Food Group heeft een upgrade ondergaan. Niet in de verpakking, maar ook door volledig over te stappen op een biologische receptuur.

De producten van The Veggie Lovers in de moderne & frisse verpakking worden tijdens de Biofach, die van 26 tot en met 29 juli in Neurenberg (Duitsland),  wordt gehouden. Met de introductie komt er een nieuwe categorie producten beschikbaar voor foodservice en retail binnen de EU.

Na de productie van een lijn vleesvervangers voor biologische groothandel Udea, heeft Future Food Group de ontwikkeling van deze soort producten voortgezet, om de vegetarisch biologische markt in de gehele EU te benaderen. Future Food Group doet dat voor derden, maar ook voor de eigen merken. Fleur van den Akker, productontwikkelaar bij Future Food Group: “De biologische en vegetarische consument beweegt zich in een nichemarkt, maar moet naar ons idee wel bediend worden en voldoende keuze hebben. Met The Veggie Lovers openen we een nieuwe categorie binnen voeding.”

Biologisch

Het assortiment van The Veggie Lovers bestaat vooralsnog uit 12 producten, waaronder: vegetarische biologische ‘pulled beef’, ‘rundstukjes’, kipstukjes’ en bekende items als varianten op een burger en kipschnitzel. De producten zijn gemaakt op basis van biologische en natuurlijke ingrediënten. Hierbij wordt ook naar de herkomst gekeken. “We gaan voor lokaal en duurzaam om onze ecologische voetafdruk zo laag mogelijk te houden. Zo wordt onze soja geteeld in Oostenrijk,” aldus Van den Akker.

Bron: Future Food Group/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Private Labelbeurs PLMA vult negen RAI-hallen met food

Vakbeurzen - Ruim 2.950 exposanten uit 70 landen gaan op 28 en 29 mei de beurshallen vullen van de RAI in Amsterdam. Negen hallen van het Amsterdam Convention Centre worden in beslag genomen door de foodbedrijven. De PLMA is daarmee de grootste foodvakbeurs in Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Leev wil vaart maken met verduurzaming

Verduurzamen - Het biologische merk Leev heeft zichzelf ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen gesteld. Het merk dat voedzame alternatieven voor ontbijt, lunch en tussendoortjes levert, is sinds begin dit jaar klimaatneutraal in haar eigen operatie. Leev streeft nu naar 35% reductie in haar zogenaamde Scope 3 emissies in 2030. Tevens is het bezig met het behalen van het B Corp certificaat.

Lees bericht

HAK stapt met nog eens drie groenten over op biologisch

Introductie - Na de rode bieten stapt HAK bij de volgende oogst volledig over op biologische teelt van sperziebonen, boerenkool en witte kool (zuurkool) van Nederlandse bodem. Hiermee zet de groente- en peulvruchtenfabrikant de volgende stap in het behalen van de biologische ambitie, die het bedrijf vorig jaar aankondigde.

Lees bericht


AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid