TivoliVredenburg en Vrumona verlengen 20-jarige samenwerking

De teams van TivoliVredenburg, Unilever, Sir Joe en Vrumona met elkaar

Leisure - TivoliVredenburg en Vrumona verlengen opnieuw hun samenwerking. In combinatie met Unilever is de al twintig jaar durende samenwerking, opnieuw met vijf jaar verlengd. In de nieuwe overeenkomt  staan het inspireren met frisdrank, productinnovatie en het tegengaan van plastic centraal.

In een gezamenlijk toelichting geven de partijen aan dat nieuwe producten en aandacht voor non-alcoholische dranken de belangrijke speerpunten voor TivoliVredenburg. Als leverancier van diverse A-merken als Pepsi en Royal Club kan Vrumona hier goed op inspelen. Ferry Poppegaai, directeur OOH van Vrumona: ‘Wij zijn continue aan het innoveren en introduceren,  vooral in het laagcalorische segment. Daarnaast spelen de nieuwe craftmerken van start up dochter Sir Joe direct in op de huidige trends binnen de horeca met o.a. de merken Tenzing en Butcha die passen binnen onze missie ‘Goed en Gezond drinken voor Iedereen’. Tevens is de samenwerking met Unilever en Lipton een belangrijk onderdeel van het partnership.’ Jeroen Bartelse, algemeen directeur van TivoliVredenburg, dat jaarlijks een miljoen bezoekers trekt: ‘Ons publiek is zeer gevarieerd en dat vraagt om een breed assortiment en een partij die ons begrijpt en met ons meedenkt. Daarnaast sluiten de nieuwe frisdranken van Sir Joe aan bij de toenemende vraag van ons publiek naar meer bijzondere, alcoholvrije dranken.’

Circulair systeem

Ook in de samenwerking met Tivoli/Vredenburg speelt duurzaamheid een belangrijke rol, net als het tegengaan van plastic. Zo wordt er extra ingezet op het inrichten van een circulair systeem voor alle PET-afval. Ferry Poppegaai: ‘PET is een grondstof en geen afval. Om van plastic nieuwe bekers en flessen te maken, is een schone stroom van PET-afval cruciaal. Om deze schone inzameling te realiseren wordt een flessenautomaat op en ludieke manier ingezet. Bovendien wordt op een video getoond hoe het recycleproces van PET-flessen er uit ziet.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek