Too Good To Go-app krijgt hoge waardering van Apple


Elke dag verzamelen Too Good To Go partners hun onverkochte en overtollige voedsel en verkopen dit tegen een gereduceerde prijs in ‘Verrassingspakketten’

Verkiezing – De app tegen voedselverspilling van Too Good To Go is uitgeroepen tot een van de winnaars in de categorie ‘Cultural Impact Award’ op de prestigieuze Apple App Store Awards 2023. Van de 40 wereldwijde finalisten in 10 categorieën is de app bekroond met een award in deze categorie vanwege de uitzonderlijke gebruikerservaring en de diepgaande culturele impact van de applicatie op de samenleving.

Dankzij Too Good To Go is de verspilling van meer 280 miljoen maaltijden voorkomen. Inmiddel gebruiken wereldwijd 85 miljoen gebruikers de voedseloverschotten in meer dan150.000 winkels. Dat zijn speciaalzaken als bakkerijen, cafés en restaurants in 17 landen. “Deze award bewijst dat bedrijven dankzij technologie een grote sociale impact op de wereld kunnen hebben”, zegt Mette Lykke, CEO van Too Good To Go. Ze benadrukt dat het succes van Too Good To Go niet alleen te maken heeft met financieel gewin; omdat de aangeboden producten goedkoper zijn, maar dat het vooral gaat om het voorkomen van verspilling van goed voedsel, het verminderen van CO2e-uitstoot en het actief bijdragen aan de strijd tegen klimaatverandering.

Elke maaltijd telt

Het gebruik van de Too Good To Go applicatie is simpel en eenvoudig. Elke dag verzamelen Too Good To Go partners hun onverkochte en overtollige voedsel en verkopen dit tegen een gereduceerde prijs in ‘Verrassingspakketten’. Dankzij de gratis app kunnen miljoenen gebruikers gemakkelijk de Verrassingspakketten reserveren om op een vooraf bepaald tijdstip op te halen, waardoor partners kunnen profiteren van extra bezoekersaantallen en inkomsten, terwijl de hoeveelheid afval wordt verminderd. “Het is inspirerend om te zien hoe app-ontwikkelaars ongelofelijke apps en games blijven bouwen die de wereld om ons heen herdefiniëren,” zegt Tim Cook, de CEO van Apple. "De winnaars van dit jaar vertegenwoordigen het onbeperkte potentieel van ontwikkelaars om hun visies tot leven te brengen, door apps en games te creëren die missiegedreven zijn met opmerkelijke vindingrijkheid, uitzonderlijke kwaliteit.”

Bron: Too Good To Go/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


Nu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen

Voedselverspilling  – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht

Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid