Verlies Picnic loopt op naar €45 miljoen in 2017

Picnic bezorgt niet alleen boodschappen, maar bezorgt ook allerhande pakketten

Bezorgdienst – Het verlies van onlinesupermarkt Picnic is in 2017 opgelopen naar €45,5 miljoen. Het jaar ervoor bedroeg het nettoverlies nog  €5,8 miljoen.  Dat meldt het FD op basis van het gedeponeerde jaarverslag van de online supermarkt.

Picnic heeft afgelopen jaar een forse kapitaalinjectie van zo’n 100 miljoen euro gekregen van een aantal investeerders waaronder de familie Hoyer van Heineken, de familie Van der Wal van supermarktketen Boni en de familie De Rijcke van Kruidvat en de familie Fentener van Vlissingen. Sinds vorig jaar bezorgt Pinic niet alleen booodschappen, maar beorgt het ook diverse pakketten en neemt het retourdozen mee terug.

Gratis

Picnic is hard aan het investeren, niet alleen in uitbreiding van het bezorgnetwerk, maar ook in distributiefaciliteiten. Ook in het oostelijk deel van Duitsland is het bedrijf met de elektrische bezorgwagentje actief. In tegenstelling tot andere bezorgdiensten heeft Picnic een vrij uitgekiend systeem, waardoor het in staat is gratis te bezorgen.

Het bedrijf startte bijna vier jaar geleden in Amersfoort, maar is nu al in zo’n 50 plaatsen actief, waaronder Rotterdam en Amsterdam. Volgens het bericht in het FD wordt er geen omzet genoemd, maar zou het bedrijf in de plaatsen waar het al langer bezorgd winstgevend zijn. Volgens insidersl is de omzet van Picnic vorig jaar gegroeid van 100 miljoen nar 200 miljon euro.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek