Rabobank verrast met Brasserie 2050 opnieuw op Lowlands


Festivals - Rabobank is met Brasserie 2050, dat samen met The Food Line-up wordt opgezet, voor de tweede keer te vinden op Lowlands in Biddinghuizen. Het restaurant-initiatief op het festival, dat  mensen moet aanzetten om na te denken over voeding en de productie daarvan, verrast ditmaal opnieuw. Tijdens een presentatie voorafgaand aan het festival kon een aantal in voeding geïnteresseerde genodigden kennismaken met het menu voor deze tweede editie. Naast een eigen frisdrank op basis van Oolong thee en ingrediënten uit het voedselbos, Kombucha geheten, was er ook aandacht voor gefermenteerde groenten van rode biet, koolrabi en rettich. De groente waren voorzien van een door chef-kok Gilbert Kolff ontwikkelde schimmel die de groente de uitstraling gaf van Franse kaasjes. En zo smaakten ze ook op de geserveerde borrelplank. Verder ook op het menu de plastic soep, een soep gebaseerd op een plantaardige bouillabaisse van zeewier, venkel, tomaat en saffraan. In de soep een eetbaar zakje met croutons en zeewier. Twee kippen Maar het menu bood meer: een huzarensalade met ingrediënten uit alle provincies, bloemkool van het spit en kip in wijn waar de gasten de keuze hadden tussen een Oranje hoen of de Kemper kip. De keuze tussen deze twee kipsoorten staat synoniem voor het dilemma in duurzaamheid. De Kemper kip beantwoordt meer aan dierenwelzijn, terwijl de Oranjehoen een lagere CO2-uitstoot heeft. De Oranjehoen is namelijk een kringloopkip die leeft op een energieneutrale boerderij, zit een heel leven binnen, maar produceert wel minder CO2. Verrassen Rabobank en The Food Line-up wisten met de menukeuzes en de smaakvariaties opnieuw te verrassen. Dat gebeurde ook met het slimme toilet, waar de gebruiker op basis van de analyse van de ‘eigen boodschappen’ een menusuggestie ontving. De toiletten die door het Nederlandse bedrijf imec zijn ontwikkeld, zijn voorzien van talloze sensoren die onder meer urine, hartslag, bloeddruk en zoutgehalte meten en op basis van die gegevens met een voedingsadvies komen. Bron: @FoodClicks Festivals - Rabobank is met Brasserie 2050, dat samen met The Food Line-up wordt opgezet, voor de tweede keer te vinden op Lowlands in Biddinghuizen. Het restaurant-initiatief op het festival, dat  mensen moet aanzetten om na te denken over voeding en de productie daarvan, verrast ditmaal opnieuw. Tijdens een presentatie voorafgaand aan het festival kon een aantal in voeding geïnteresseerde genodigden kennismaken met het menu voor deze tweede editie. Naast een eigen frisdrank op basis van Oolong thee en ingrediënten uit het voedselbos, Kombucha geheten, was er ook aandacht voor gefermenteerde groenten van rode biet, koolrabi en rettich. De groente waren voorzien van een door chef-kok Gilbert Kolff ontwikkelde schimmel die de groente de uitstraling gaf van Franse kaasjes. En zo smaakten ze ook op de geserveerde borrelplank. Verder ook op het menu de plastic soep, een soep gebaseerd op een plantaardige bouillabaisse van zeewier, venkel, tomaat en saffraan. In de soep een eetbaar zakje met croutons en zeewier. Twee kippen Maar het menu bood meer: een huzarensalade met ingrediënten uit alle provincies, bloemkool van het spit en kip in wijn waar de gasten de keuze hadden tussen een Oranje hoen of de Kemper kip. De keuze tussen deze twee kipsoorten staat synoniem voor het dilemma in duurzaamheid. De Kemper kip beantwoordt meer aan dierenwelzijn, terwijl de Oranjehoen een lagere CO2-uitstoot heeft. De Oranjehoen is namelijk een kringloopkip die leeft op een energieneutrale boerderij, zit een heel leven binnen, maar produceert wel minder CO2. Verrassen Rabobank en The Food Line-up wisten met de menukeuzes en de smaakvariaties opnieuw te verrassen. Dat gebeurde ook met het slimme toilet, waar de gebruiker op basis van de analyse van de ‘eigen boodschappen’ een menusuggestie ontving. De toiletten die door het Nederlandse bedrijf imec zijn ontwikkeld, zijn voorzien van talloze sensoren die onder meer urine, hartslag, bloeddruk en zoutgehalte meten en op basis van die gegevens met een voedingsadvies komen. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Online bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria

Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.

Lees bericht

Aviko gaat met ketenpartners frietketen verduurzamen

Verduurzamen - Aviko gaat samen met een aantal partners werken aan het verder verduurzamen van de waardeketen van aardappelfriet. Samen met Derks Akkerbouw, AB Texel, Dasko Koel- en Vriestransport en Hutten Catering willen deze vijf partijen zich gezamenlijk inzetten om de CO2-uitstoot binnen de keten - van teler tot tafel - tegen 2030 net zero te krijgen.

Lees bericht

Nespresso introduceert feloranje Travel Mug

Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.

Lees bericht


Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid