Bidfood brengt zonnebranddispenser voor horecaterras
Groothandel – Bidfood wil terrasgasten en horecamedewerkers beter beschermen tegen schadelijke UV-stralen en komt met een dispenser met zonnebrandcrème speciaal voor het terras. En bij gebruik van de dispenser wordt ook het KWF gesteund.
Afgelopen week heeft Peter van den Corput, accountmanager non-food bij Bidfood, samen met Arjan Gundlach, CCO van CareLyn, symbolisch de eerste CareLyn zonnebrandcrème dispenser bij Brasserie Buitenhuis in Valkenburg (Zuid-Holland) bevestigd.
Elke twee uur smeren
Veiligheid in de horeca staat voorop, zo motiveert Bidfood de introductie. Niet alleen moeten medewerkers alert zijn op de geldende coronamaatregelen, ook de zon is een factor waar op het terras rekening mee moet worden gehouden. Medewerkers en gasten wordt aangeraden zich elke twee uur in te smeren.
'Smeren is doneren'
De dispenser verlaagt de drempel om regelmatig met zonnebrandcrème te smeren, omdat deze zichtbaar voor iedereen. Zo wordt smeren met zonnebrandcrème net zo vanzelfsprekend als handen wassen of water drinken. Bovendien geldt voor de zonnebrandcrème uit de CareLyn Zonnebrandcrème Dispenser ‘Smeren is doneren’; voor iedere flacon zonnebrandcrème wordt 1 euro gedoneerd aan het KWF.
Bron: Bidfood/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Smash haalt crowdfundingdoel en gaat nu voor terras
Horecaconcept - Dankzij de steun van 127 ambassadeurs heeft hamburgerspecialist Diego Buik in Rotterdam 100% van zijn crowdfundingdoel voor zijn nieuwe horecaconcept Smash binnengehaald. Dit betekent dat de locatie binnenkort de deuren zal openen.
Lees berichtVan Gelder gaat plantaardig maatwerk leveren
Introductie – Groente en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk gaat plantaardig maatwerk leveren voor horecaondernemers. Het gaat om duurzame, gezonde en plantaardige producten voor de zorg- en horecasector.
Lees berichtDrie op de vijf horecamedewerkers overweegt ontslag
Onderzoek - Drie op de vijf horecamedewerkers overwegen hun baan op te zeggen, zo blijkt uit nieuw onderzoek onder horecamedewerkers. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal verdrievoudigd.
Lees berichtGrapedistrict opent flagshipstore in Amsterdam
Formulenieuws - Grapedistrict, de wijnwinkel die zich inzet voor kleine wijnboeren, opent 17 mei haar grootste winkel tot nu toe op de van Woustraat in Amsterdam. De Grapedistrict flagshipstore komt pal tegenover de plek waar ooit de eerste winkel werd geopend.
Lees berichtHoreca Kassasysteem Mr. Winston wil internationaal groeien
Kassasystemen - Het Tilburgse bedrijf Mr. Winston heeft een investering van 600.000 euro opgehaald bij angel investors, waaronder Collin Crowdfund CEO Jeroen ter Huurne. Met het geld wil het in Nederland snelgroeiende horeca kassasysteem ook internationaal voet aan de grond krijgen.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees bericht