Burger King onthult 'geheim' tijdens jaarwisseling


Formulenieuws – Om te bewijzen dat Burger King de eigen Whopper te groot heeft gemaakt ten opzichte van de rivaliserende Big Mac-burger van McDonald's, heeft de fastfoodketen achter elke eigen advertentie uiting in 2019 een Big Mac geplaatst. De fastfood keten deed deze ‘onthulling’ aan he einde van het jaar, met een campagnefilmpje als bewijs. De Whopper is door Burger King gepositioneerd als forse burger, die de concurrentie met de Big Mac prima aankan. De vraag was alleen hoe maak je dat de consument duidelijk? Het filmpje laat op ludieke manier zien dat in alle reclame-uitingen van de Whopper de Big Mac ook een hoofdrol heeft gespeeld, alleen dat je die niet ziet omdat de Whopper er voor staat. Achter elke gefotografeerde Whopper voor een printje, tv-reclame of promo in de winkel zou reclamebureau BBH een Big Mac hebben geplaatst, die vanwege de grootte van de Whopper niet zichtbaar is. Bron: @FoodClicks Formulenieuws – Om te bewijzen dat Burger King de eigen Whopper te groot heeft gemaakt ten opzichte van de rivaliserende Big Mac-burger van McDonald's, heeft de fastfoodketen achter elke eigen advertentie uiting in 2019 een Big Mac geplaatst. De fastfood keten deed deze ‘onthulling’ aan he einde van het jaar, met een campagnefilmpje als bewijs. De Whopper is door Burger King gepositioneerd als forse burger, die de concurrentie met de Big Mac prima aankan. De vraag was alleen hoe maak je dat de consument duidelijk? Het filmpje laat op ludieke manier zien dat in alle reclame-uitingen van de Whopper de Big Mac ook een hoofdrol heeft gespeeld, alleen dat je die niet ziet omdat de Whopper er voor staat. Achter elke gefotografeerde Whopper voor een printje, tv-reclame of promo in de winkel zou reclamebureau BBH een Big Mac hebben geplaatst, die vanwege de grootte van de Whopper niet zichtbaar is. Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

eazie heeft hoogste NPS-score fastfoodketens

Onderzoek – Eazie heeft met +75 de hoogste klanttevredenheid onder de grootste fastfoodketens in Nederland. Gemiddeld scoort een fastfoodketen een NPS van +30. Restaria heeft de laagste NPS (+1). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Fastfoodketens, onderzoek uitgevoerd door Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Lees bericht


Investeringsmaatschappij gaat Manneken Pis helpen groeien

Formulenieuws – Investeringsmaatschappij Standard Investment kondigt een investering aan in Manneken Pis. De frietketen is gespecialiseerd in het aanbieden van verse Vlaamse frieten. De samenwerking tussen Standard Investment en Manneken Pis heeft als doel de expansie van frietketen te versnellen door het aantal locaties uit te breiden in de komende jaren. Daarbij wordt vooral gedacht aan drukbezochte locaties in Nederlandse steden....

Lees bericht


Tomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin

Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid