Cacaofabriek Wild Child Cacao wil verduurzamen en groeien


De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek willen de chocoladefabriek straks ook openstellen voor geïnteresseerden

Crowdfunding – De ambachtelijke chocolademakerij Wild Child Cacao in Amsterdam Noord wil nieuwe en duurzamere machines aanschaffen en groeien. De twee initiatiefnemers Eva Kuin en Malou Dronkers van de cacaofabriek zijn daarom en crowdfundingactie gestart om de benodigde 50.000 euro binnen te halen.

De cacaofabriek van Eva Kuin en Malou Dronkers is gevestigd aan een pleintje achter de Meeuwenlaan. Daar maken zij al 3,5 jaar ambachtelijke chocoladeproducten. Naast de fabriek is er sinds vorig jaar ook een cacao café geopend.

Biologisch

Alle chocoladeproducten wordt in Amsterdam Noord vanaf de boon zelf gekraakt en gemaakt. De producten worden verkocht op de locatie zelf, maar ook via wederverkopers online en een aantal cafés met cacao espresso’s, zoals Het Volkshotel in Amsterdam. De cacao die gebruikt wordt is biologisch geteeld en afkomstig van een duurzame boerencoöperatie in de Dominicaanse Republiek. Daar zijn rechtsreeks afspraken gemaakt met de coöperatie en daardoor ontvangen boeren vier keer meer dan de marktwaarde van cacao.

Opschalen

Om aan de groeiende vraag te kunnen voldoen is het nodig om de productie op te schalen en nieuwe machines aan te schaffen. De benodigde investering willen Kuin en Dronkers binnen halen met een crowdfunding campagne via CrowdAboutNow. Samen met 35 betrokken investeerders is al ruim 33.000 euro opgehaald, het uiteindelijke doel is om een bedrag van 50.000 euro op te halen. Dronkers: “Na 3 jaar hebben onze machines hun maximale capaciteit bereikt. Ons fabriekje draait overuren en we kunnen de vraag niet meer aan want onze huidige productiemethode is prachtig maar totaal niet efficiënt.”

Volwassen

Met de nieuwe professionele machines willen de ondernemers meer mensen laten kennis maken met ambachtelijke en pure cacao producten. Kuin: “Wild Child Cacao begon als passie, maar we worden nu volwassen als bedrijf. We hopen de komende jaren nog veel meer mensen mee te nemen in ons cacao avontuur. Aan het einde van dit jaar willen we onze nieuwe chocolademakerij openen voor publiek.”

Bron: Wild Child Cacao/@FoodClicks

Interieur van het Cacao café

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht

Nieuwe kapitaalinjectie moet zorgen voor verdere groei Cheflix

Platform – De Netflix van sterrenchefs, Cheflix, heeft in een nieuwe kapitaalronde 1 miljoen euro opgehaald bij diverse investeerders. Onder de investeerders zijn de founders van scale-ups zoals Creative Fabrica en Studocu. Hoewel er ook interesse was van een groot mediaconcern uit de Verenigde Staten, hebben de founders van Cheflix, Thomas van Burg en Jeroen van den Brink, toch gekozen voor investeerders...

Lees bericht

CrowdAboutNow bereikt mijlpaal met 100 miljoen

Crowdfunding - CrowdAboutNow, het crowdfunding platform dat zich richt op het financieren van lokale ondernemers, heeft de mijlpaal bereikt van 100 miljoen. In totaal is er 100 miljoen geïnvesteerd in ondernemers die met het platform hun crowdfunding zijn gestart.

Lees bericht


Chocoladehuis Guylian verduurzaamt duty free assortiment

Chocolade - Het Belgische chocolademerk Guylian, bekend van het klassieke zeebanket, lanceert een vernieuwd duty free assortiment. Ook de Master’s Selection is in een geheel nieuw, duurzaam jasje gestoken. De vernieuwde collecties zullen vanaf half oktober verkrijgbaar zijn binnen de travel retail kanalen en duty free shops.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid