Daar is-ie dan toch: de Unox rookworstkroket van Febo
Snacks - Voor de liefhebbers van hartige snacks is-ie er dan toch: de rookworstkroket. De samenwerking tussen rookworstfabrikant Unox en de Amsterdamse automatiekketen Febo leverde de nieuwste, tijdelijk verkrijgbare kroket met rookworstsmaak op. Begin november polste Febo Hema of het de handen ineen wilde slaan om samen een rookworstkroket te ontwikkelen. Hema sloeg het aanbod af, want aan het icoon van het bedrijf wordt niet getornd. Vrijwel direct gaf rookworstproducent Unox aan wél oren naar het idee te hebben. Zaterdag is het zover want Unox en Febo presenteren gezamenlijk de ‘krookworst’ of ‘rooket’. Voor de lancering zijn 25.000 rookworstkroketjes geproduceerd die vanaf zaterdag 26 november bij alle 69 vestigingen van Febo als ‘limited edition’ verkrijgbaar zijn. Als de snack een succes is, zal hij ook in januari en februari in de automaten liggen, laat directeur Dennis de Borst van Febo weten. Bron: @FoodClicks
Snacks - Voor de liefhebbers van hartige snacks is-ie er dan toch: de rookworstkroket. De samenwerking tussen rookworstfabrikant Unox en de Amsterdamse automatiekketen Febo leverde de nieuwste, tijdelijk verkrijgbare kroket met rookworstsmaak op. Begin november polste Febo Hema of het de handen ineen wilde slaan om samen een rookworstkroket te ontwikkelen. Hema sloeg het aanbod af, want aan het icoon van het bedrijf wordt niet getornd. Vrijwel direct gaf rookworstproducent Unox aan wél oren naar het idee te hebben. Zaterdag is het zover want Unox en Febo presenteren gezamenlijk de ‘krookworst’ of ‘rooket’. Voor de lancering zijn 25.000 rookworstkroketjes geproduceerd die vanaf zaterdag 26 november bij alle 69 vestigingen van Febo als ‘limited edition’ verkrijgbaar zijn. Als de snack een succes is, zal hij ook in januari en februari in de automaten liggen, laat directeur Dennis de Borst van Febo weten. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
FEBO brengt met Only Friends een ode aan oranje
Actie - FEBO en Only Friends brengen dit jaar samen een ode aan oranje. Om dit oranje jaar te vieren, lanceren de bedrijven net voor Koningsdag een uniek oranje shirt. Het shirt, geïnspireerd door het Nederlands elftal uit de jaren 70, is een eerbetoon aan alle kampioenen, van sporters tot medewerkers.
Lees berichtPrijsontwikkeling cafetaria’s in 2024 stabiel
Analyse - Na 2 jaar van substantiële prijsstijgingen is het beeld over de eerste maanden van 2024 nu veel constanter. De prijsstijgingen zoals uit het verleden doen zich nu niet meer zo sterk voor.
Lees berichtFEBO opent vestiging op Schiphol Plaza
Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.
Lees berichtCafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtCafetariaomzet in 2023 met 6% gegroeid
Analyse – De omzet in de Nederlandse cafetaria’s is in het afgelopen kalenderjaar met 6,2% toegenomen. Dat is exact hetzelfde groeicijfer als dat van 2022 ten opzichte van 2021. De omzetten in de laatste drie maanden van 2023 waren zelfs gelijk aan die van 2022 dus omzetgroei van 0%.
Lees berichtOmzet cafetaria’s in maand oktober 2,4% lager
Analyse - In oktober is de omzet met 2,4% teruggelopen ten opzichte van de omzet in september. Vooral de kassatransacties hebben hieraan bijgedragen met een daling van 5,6%, terwijl de online transacties weer zijn gegroeid met 7,3%.
Lees bericht