Diego’s slaat met gastronomisch streetfood nieuwe weg in
Horecaconcept – Na vier jaar zijn befaamde burgers te hebben geserveerd in restaurant Diego’s Burgers in Rotterdam, vond Diego Buik het tijd voor een nieuw concept. Dat nieuwe concept is breder en richt zich meer op gastronomisch streetfood.
“We hebben het interieur aangepakt en een volwassen en tijdloze uitstraling gegeven. Daarnaast is de kaart verrijkt met moderne gerechten zoals een ceviche van zalm én heeft de wijnkaart een fikse update gehad,” zo laat Diego Buik weten. “Maar burgers blijven natuurlijk ook een plek behouden op het menu.” Opvallend genoeg was het de notering over zijn verrassende smaakcombinaties in de Gault Millau gids, die Diego Buik aanzette tot een verandering in zijn concept. Hij zag het als aanleiding om zijn restaurant op de kop van Rotterdam-Zuid naar een hoger niveau te tillen. “Mijn grote passie zal altijd het creëren van prikkelende burgers zijn. Maar ik blijf in hart en nieren een chef. Ik miste de diversiteit in mijn menu.”
De nadruk in het nieuwe horecaconcept ligt op kleine gerechten om te delen. Zo kan er gekozen worden tussen gerechten zoals de crispy Peking duck, zalm van de Konro grill of een moderne variant van de klassieke steak tartare, verrijkt met sesammayonaise en haringkaviaar. Vier van zijn signature burgers staan voor de burgerfans nog steeds op de kaart. “Naast de nieuwe gerechten om te delen, nemen we natuurlijk geen afscheid van burgers.
Bron: Diego Buik/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024
Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...
Lees berichtRotterdam krijgt met SMASH een nieuwe hamburgerervaring
Horecaconcept – Rotterdam moet binnenkort een nieuw horecaconcept krijgen waar alles draait om de hamburger. Initiatiefnemer Diego Buik belooft een bescheiden menukaart maar ‘met de vertrouwde kwaliteit van Chef Diego en Diego’s Burgers, vertaald naar een 'diner-concept' met burgers, friet en dranken’.
Lees berichtThuisbezorgd gaat samenwerken met Amazing Oriental
Samenwerking - Thuisbezorgd.nl gaat samenwerken met Nederlands grootste Aziatische supermarktketen Amazing Oriental. Vanaf eind deze maand bezorgt de thuisbezorgdienst diverse levensmiddelen van bijna alle vestigingen van Amazing Oriental.
Lees berichtNieuw: Tony’s Street Food bij Esso Den Bout
Petrol - Esso Den Bout aan de A15 bij Hardinxveld-Giessendam is vernieuwd. Belangrijk speerpunt van het station nu is de Tony’s Street Food. Via dit all-American diningconcept serveert de Esso nu 24/7 vers bereide specialiteiten, zoals broodjes, tosti’s, burgers, warme & zoete snacks, sappen en de beste koffie. In de shop is gekozen voor een extra uitgebreid to go-assortiment.
Lees berichtKwalitaria neemt franchiseformule Burger Business over
Overname - Per 1 januari 2023 is Kwalitaria de nieuwe eigenaar van franchiseformule Burger Business. De formule, die in 2015 is opgericht door jeugdvrienden Valentijn Prince en Daan van Loon, richt zich op het bezorgen van ambachtelijk bereide premium burgers. De formule telt vier vestigingen, in Tilburg, Breda, Eindhoven en Nijmegen. Januari 2023 wordt de eerste pilot gestart in Tilburg waar het beste van...
Lees berichtMcDonald’s past bereidingswijze van de burgers aan
Formulenieuws - McDonald’s past de verse bereiding van de Hamburger, Cheeseburger, Filet-O-Fish, Quarter Pounder en Big Mac aan. De nieuwe bereidingswijze zorgt er voor dat de burgers smaakvoller worden.
Lees bericht