Drie sportverenigingen gaan maandlang suikervrije fris promoten


Vrumona heeft structureel werk gemaakt van het verlagen van het suikergehalte in alle frisdrankproducten en biedt op sommige horecalocaties in samenspraak met ondernemers ook uitsluitend suikervrije frisdranken aan

Sportkantine – Drie grote Nederlandse sportverenigingen, te weten SV Kampong, AH&BC en AFC, gaan zich actief inzetten om de suikerinname via frisdrank op hun sportkantines te verminderen. De pilot loopt een maand lang door vrijwel uitsluitend suikervrije frisdrank aan te bieden.

De suikercompetitie is een initiatief van frisdrankleverancier Vrumona in Bunnik. Sinds 2015 heeft de frisdrankenproducent al circa 1.5 miljard suikerklontjes uit haar dranken gehaald. Nu heeft het bedrijf zich tot doel gesteld om ook bij sportverenigingen zoveel mogelijk de suikerinname via frisdrank te verminderen.  “Sportverenigingen zijn bij uitstek plekken waar gezondheid hoog in het vaandel zou moeten staan. Toch zien we het aangeboden frisassortiment nog overwegend veel suikerhoudende dranken bevat. Mensen zijn zich vaak onvoldoende bewust van de hoeveelheden suiker in fris en van lekkere verantwoorde alternatieven. Dat is wat we met deze pilot beogen. Om bewustzijn te creëren en idealiter gedragsverandering “ aldus Evelien Sanders - de Boer, managing director Vrumona.

Bewustwording

Naast het verminderen van de totale suikerinname via fris deze maand, is het doel om te onderzoeken welk effect dit heeft op de bewustwording en het aankoopgedrag. De opgedane inzichten worden meegenomen in een eventuele structurele aanpak. Aan het eind van de maand hopen de verenigingen bekend te maken met hoeveel de suikerinname via fris is verminderd en ook andere verenigingen te inspireren om hun voorbeeld te volgen. Met gezamenlijk ruim 11.000 leden hopen de clubs maximaal suikerconsumptie te kunnen terugbrengen om een stap te zetten richting een gezonder sportklimaat.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Evelin Magnin nieuwe Marketing Director Vrumona

Benoeming - Evelien Magnin start per 1 september 2024 als nieuwe Marketing Director bij Vrumona.  Naast de dagelijkse leiding over alle marketing & merk communicatie activiteiten, geeft zij invulling aan de strategische positionering van het merken portfolio en de groeiambities van Vrumona. Evelien maakt deel ui van het Management Team onder leiding van Ilco Kwast.

Lees bericht


Mora komt met mini-snacks voor horecalocaties zonder friteuse

Introductie  – Snackproducent Van Geloven speelt met de introductie van de Mora Oven & Airfryer Mini Mix in op de groeiende van ovenbereide snacks voor horecalocaties zonder friteuse. De mix bevat een selectie van bekende Mora snackklassiekers zoals de Mini frikandellen, Rundvlees bitterballen, Kipnuggets en Goudse kaasballetjes.

Lees bericht


Pepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola

Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.

Lees bericht

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid