Gemiddelde NPS Nederlandse restaurantketens is +72


Voor 10% van Nederland is De Beren daarnaast de laatste keten waar ze aten

Onderzoek - De grootste restaurantketens van Nederland scoren gemiddeld een Net Promoter Score (NPS) van +72. Proeflokaal Bregje krijgt de hoogste score (+91). Het is opvallend dat drie van de vijf meest bezochte ketens een NPS krijgen die lager is dan gemiddeld. De 18- tot 34-jarigen geven gemiddeld een lagere score dan oudere bezoekers.

Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Restaurantketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder ruim 5.000 Nederlanders. De Europese Net Promoter Score (NPS) meet de bezoekerstevredenheid. Een hogere NPS betekent dat de bezoekers sneller een keten zullen aanraden aan anderen. De gemiddelde NPS van de grootste Nederlandse restaurantketens is +72. De score van elke restaurantketen is positief. De keten met de hoogste gemeten NPS is Proeflokaal Bregje (+91). Daarop volgen ’t Zusje (+89) en La Cubanita (+78). Humphrey’s (+74) en Moeke (+73) maken de top 5 compleet.

Onder het gemiddelde

Het is opvallend dat Happy Italy (+36), De Beren (+70) en Loetje (+70) elk een NPS onder het gemiddelde hebben terwijl de ketens behoren tot de vijf best bezochte ketens. Van alle restaurantketens heeft Happy Italy de laagste NPS. Daarop volgen Pannenkoe (+48) en Heinde & Ver (+55).

Jongeren minder positief

De gemiddelde NPS onder 18- tot 34-jarigen is +69. Restaurantketens zouden hier aandacht aan moeten besteden omdat het een belangrijke bezoekersgroep is. De NPS is hoger onder 50-plussers (+73) en 35- tot 49-jarigen (+72). Er zijn geen significante verschillen in tevredenheid tussen mannen en vrouwen.

Bron: Multiscope/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Albert Heijn introduceert AH Voordeelshop.nl

Webshop - Albert Heijn lanceert de AH Voordeelshop.nl, een online webshop waar klanten het hele jaar door deals kunnen vinden. Klanten konden altijd al terecht bij Albert Heijn voor leuke uitjes en non-food assortiment met flinke kortingen. Met de lancering van de AH Voordeelshop.nl is dit aanbod nu flink uitgebreid en overzichtelijk samengebracht.

Lees bericht


‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht

La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas

Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.

Lees bericht

Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit

Onderzoek – Attractieparken scoren lager op bezoekersloyaliteit dan dierentuinen. De top acht qua loyaliteit telt zeven dierentuinen. De Efteling is het enige attractiepark binnen de top acht. Aquaria scoren het laagst op loyaliteit. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 6.000 Nederlanders.

Lees bericht


JRE-Nederland doet mee aan Week Zonder Vlees & Zuivel

Actieweek – JRE-Jeunes Restaurateurs doet mee aan de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel. De restaurants willen de gasten een week traceren op eten en te drinken, zonder vlees en zuivel. De restaurateurs zijn van mening dat “deze kleine moeite een onvoorstelbaar positieve impact kan hebben op mens, dier en milieu”.

Lees bericht

De Beren populairste restaurantketen Nederland

Onderzoek – De Beren is de best bezochte restaurantketen in Nederland (14%). Bovendien is De Beren de laatst bezochte keten voor 10% van de Nederlanders. Personen in de leeftijd van 18 tot en met 34 jaar bezoeken het vaakst een restaurantketen (65%).

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid