KLM gaat eigen cateringbedrijf onder de loep nemen
Catering - KLM gaat de eigen cateringactiviteiten onder de loep nemen en mogelijk afslanken. De beslissing maakt onderdeel uit van een stevig pakket aan maatregelen om de financiële en operationele prestaties van het luchtvaartbedrijf structureel te verbeteren. KLM behaalde in het derde kwartaal van dit jaar met 396 miljoen euro een lagere winst dan een jaar eerder.
Om de luchtvaartmaatschappij financieel gezonder te maken gaat de directie van KLM een aantal strategische opties verkennen van onderdelen van het bedrijf. Daarbij wordt vooral gekeken naar de mogelijkheden om activiteiten uit te besteden, af te stoten of te beëindigen die niet rechtstreeks bijdragen aan de vluchtuitvoering, zo laat KLM in het kwartaalbericht weten. Voor KLM Catering Services (KCS) onderzoekt KLM strategische opties om KCS toekomstbestendig te maken.
Toekomstgereed
In een gesprek met de NOS wordt door KLM-directeur Marjan Rintel weersproken dat wordt onderzocht of KCS kan worden verkocht of afgeslankt. “Er moet worden geïnvesteerd in een nieuw cateringgebouw met nieuwe faciliteiten. Daarom kijken we naar een breed pakket aan opties. Daarom noemen we het ook strategische opties, om dit bedrijfsonderdeel toekomstgereed te maken”, aldus Rintel tegenover de NOS.
Bron: KLM/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
ISS wint ‘Beste out of home formule in At Work’
Verkiezing - ISS Facility Services is verkozen tot winnaar van “Beste out of home formule in At Work”. De prijs is voor de negende keer uitgereikt aan een cateraar door onderzoeksbureau YouGov.
Lees berichtAlbron neemt bedrijfscateraar Hutten over
Overname - Albron is voornemens om branchegenoot Hutten over te nemen. Beide bedrijven vullen elkaar goed aan en versterken elkaars posities. De overname moet nog worden voorgelegd aan de Autoriteit Consument en Markt.
Lees berichtHet Land van Vitam geeft de eerste oogst
Catering - In het voorjaar ging het Land van Vitam van start en inmiddels is de eerste oogst een feit. Het idee voor het Land van Vitam kwam in stand door Vitam en Schevichoven Groeit! en omvat een samenwerking tussen vier partijen. Het initiatief omvat regeneratieve landbouw, waarbij een bijdrage wordt aan bodemherstel en biodiversiteit, aan de CO2-reductie, koolstofvastlegging...
Lees berichtThe Mayo Sisters introduceren caloriearme chilisaus
Introductie - Na de lancering in maart dit jaar van de Sweet Mustard Culidressing bij schoolcateraar Catermaat, lanceert The Mayo Sisters nu haar tweede smaak. Het gaat om de Sweet Chili Culisauce met weinig suiker, zout en zonder vet.
Lees berichtHealth Food Wall haalt groeikapitaal op om uit te breiden
Foodwall - Het merk Health Food Wall haalt 600.000 euro aan nieuw kapitaal op om de locaties van de Foodwalls verder te laten groeien. Health Food Wall is actief sinds 2018 en maakt vooral de laatste jaren en sterke groei door binnen catering.
Lees berichtGoodLife start programma ‘Meer Smaak, Minder Vlees’
Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.
Lees bericht