GoodLife start programma 'Meer Smaak, Minder Vlees'


GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan

Actie – GoodLife Foods wil samen met haar foodservicepartners stappen zetten in duurzamere maaltijden en duurzamer uit eten gaan. Het bedrijf heeft daarvoor het programma 'Meer Smaak, Minder Vlees' ontwikkeld, een nieuw initiatief om de impact van maaltijden en uit eten gaan te verkleinen.

Met het programma wil GoodLife Foods bedrijven ondersteunen bij het verduurzamen van hun menu’s door (een deel van het) vlees te vervangen door smaakvolle, plantaardige ingrediënten.  'Meer Smaak, Minder Vlees' is speciaal ontwikkeld om de milieu-impact van de eigen producten te verkleinen. Maar dan zonder in te leveren op smaak en kwaliteit, laat het bedrijf weten. Het assortiment is met  groente-, vleesvrije en 'less meat' producten breed opgezet. “Wij begrijpen dat gasten nog steeds vlees op hun bord willen, maar tegelijkertijd openstaan voor duurzamere alternatieven. Daarom bieden we producten aan die vlees gedeeltelijk vervangen zonder concessies te doen aan smaak en textuur. Dit geeft onze partners de mogelijkheid om vleesarme gerechten op de kaart te zetten die perfect aansluiten bij de vraag naar gezond en voedzaam eten”, aldus Tom Stevens, marketingmanager GoodLife Foods.

CO2-vermindering

GoodLife Foods gaat met alle partijen in de foodservice, van groothandels tot catering en ketens het gesprek aan, om tot verandering te komen en de impact van producten op het milieu te verkleinen. GoodLife Foods heeft de afgelopen tijd als bedrijf tal van stappen gezet op het gebied van CO2-vermindering en vleesvermindering in de producten. Zo levert de '19% less meat frikandel' niet alleen een bijdrage als het gaat om water- en CO2-besparingen, maar voldoet het product ook aan de smaakverwachtingen van de consument, volgens GoodLife Foods.

Bron: GoodLife Foods/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Verkoop vleesvervangers cateraars en horeca verdubbeld

Analyse - Plantaardige zuivel en vleesvervangers zijn in de afgelopen twee jaar fors gegroeid binnen foodservice. De totale verkoop van vleesvervangers aan catering en horeca is in twee jaar tijd meer dan verdubbeld, zo laat ProVeg Nederland weten op basis van cijfers van Foodstep. Met name zuivel werd minder verkocht.

Lees bericht


GoodLife Foods neemt Spaanse Audens Group over

Overname - GoodLife Foods is voornemens de Spaanse branchegenoot Audens Group Solutions over te nemen. Beide bedrijven zijn complementair aan elkaar volgens een eigen bericht. Door de overname  ontstaat er een combinatie die diepvriessnacks en maaltijdcomponenten produceert en verkoopt in heel Europa.

Lees bericht


FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht

Sodexo streeft naar 33% plantaardig in 2025

Catering - In 2025 is minimaal 33% van de gerechten in Sodexo bedrijfsrestaurants volledig plantaardig. Dat laat de cateraar weten. Het is een van de kortetermijndoelen die onderdeel uitmaken van het internationale doel om in 2040 volledig klimaatneutraal te zijn.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid