Lidl introduceert deels plantaardig gehakt


De gehaktmix ligt in alle winkels van Lidl en bestaat voor 60% uit rundergehakt en voor 40% uit erwteneiwit

Supermarkt - Lidl introduceert als eerste supermarkt in ons land deels plantaardig gehakt. De gehaktmix bestaat voor 60% uit rundergehakt en voor 40% uit erwteneiwit.

Albert Heijn lanceerde eerder dit jaar als eerste supermarkt kip-rundergehakt, maar vond het nog te vroeg voor een hybride gehaktvariant die deels plantaardig was. Lidl durft het nu wél aan.

De gehaktmix ligt in alle winkels van Lidl in een verpakking van 300 gram, voor € 2,29. Daarmee is de deels plantaardige versie 33% goedkoper dan regulier rundergehakt, aldus Lidl. “We wilden een gehaktmix ontwikkelen die minder vlees bevat, maar wel met behoud van smaak. Ik durf te zeggen dat zelfs voor de echte vleesliefhebber deze gehaktmix niet te onderscheiden is van regulier gehakt”, aldus Geert de Vries, inkoper bij Lidl.

Naast de introductie van het deels plantaardige gehakt, heeft Lidl ook een permanente prijsverlaging doorgevoerd op (meer) plantaardige artikelen. Deze zijn vanaf nu gelijk of lager dan de prijzen van de dierlijke variant. Het gaat hierbij om vleesvervangers én zuivelvervangers zoals plantaardige kwark, yoghurt, kaas en haverfraîche.

Bron: FoodPersonality/@FoodClicksAlbert Heijn

 

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Kipster gaat dankzij Lidl van drie naar tien Kipsterstallen

Formulenieuws - Lidl en Kipster hebben in Barneveld officieel de derde Kipsterstal geopend. Bij die gelegenheid is tevens gesproken over het uitbreiden van het aantal stallen naar tien. Ook lanceerde Lidl een nieuw product: het Kipster-brood. De akkers waar het graan groeit worden bemest met Kipster kippenmest. Hiermee is de Kipster kringloop gesloten.

Lees bericht


‘Klant koopt meer vleesvervangers bij vleespilot Lidl’

Supermarkt – Supermarktketen Lidl heeft in samenwerking met Wageningen Universiteit en het World Resources Institute een half jaar lang in 70 winkels getest wat er gebeurt als enkele vleesvervangers direct naast het vlees worden gepresenteerd in het vleesschap. De afgelopen maanden heeft Wageningen Universiteit de cijfers geanalyseerd. De resultaten zijn positief: Lidl verkocht maar liefst gemiddeld 7% meer vleesvervangers gedurende de pilot.

Lees bericht

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid