Marcin Dobrock nieuwe topman Mondelez Benelux


Marcin Dobrock wordt nieuwe Vice President & Managing Director van Mondelēz International Benelux

Benoeming - Mondelēz International benoemt Marcin Dobrock als Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux. Hij volgt in die functie Jan Willem Balk op.

Dobrock zal zijn huidige functie als Senior Director & Managing Director van Polen en de Baltische staten overdragen aan Robert Sas, de huidige Director Sales Small Format in Polen. Beide benoemingen gaan officieel in op 1 april 2023. Mondelēz International is een wereldspeler op het gebied van chocolade, koekjes, kauwgom, snoepgoed en poederdranken.

Naast zijn carrière bij Mondelēz International, heeft Dobrock ook waardevolle ervaring opgedaan op het gebied van marketing bij Nestlé en consulting bij Kearney. Hoewel hij van Poolse afkomst is, is hij opgegroeid in Nederland. Dobrock is afgestudeerd aan de Vrije Universiteit in Amsterdam en heeft een Executive MBA-studie in innovatie in de voedingsindustrie gevolgd in Kopenhagen.

Jan Willem Balk, sinds 2017 Vice President & Managing Director van Mondelēz International in de Benelux, heeft besloten om nieuwe uitdagingen aan te gaan en een eigen bedrijf op te starten.

Bron: Mondelēz/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Lees bericht



Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht



Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid