Nachtclubs komen in actie met ‘De nacht staat op’


Actie - Nachtclubs zullen op eigen initiatief zaterdag 12 februari weer gasten ontvangen. Dit initiatief is gestart door Nachtbelang, OAC (Overleg Amsterdamse clubs), ondersteund door de nachtsector uit het hele land. De Nederlandse clubs willen aandacht voor het belang van het nachtleven en voeren daarom campagne: ‘De Nacht staat op’.

De campagne is bedacht door reclamebureau Natwerk. Met de campagne staan de initiatiefnemers op voor cultuur, identiteit en sociaal contact. En tegen eenzaamheid, vervreemding en onveilige feesten. Volgens de clubeigenaren moet het nachtleven serieuzer genomen worden. “Nu de culturele sector weer opengaat, met overdag musea en ’s avonds restaurants, is er één essentieel dagdeel dat compleet buitenspel wordt gezet”, geeft Pieter de Kroon aan. Het belang van de nacht wordt te vaak vergeten. Bovendien worden er steeds meer illegale feesten georganiseerd. Dat maakt het volgens de clubs extra wrang en haast paradoxaal: “Wij zijn dicht om iets te voorkomen dat vervolgens niet voorkomen wordt en onveiliger gebeurt dan wanneer het bij ons zou gebeuren.”

De clubs hebben de middelen om de heropening veilig te laten verlopen. Er is maar één plek echt gemaakt voor de nacht: dat zijn de nachtclubs. Met de campagne willen de nachtclubs de overheid en iedereen wakker schudden. “Ons plan ligt klaar, we bespreken het graag met iedereen die er ideeën over heeft. De Nacht kan het aan.”

Bron: Nachtbelang/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

De Kuyper introduceert Draught Cocktails van de tap

Horeca - Koninklijke De Kuyper introduceert De Kuyper Draught Cocktails voor de horeca in de smaken Pornstar Martini cocktail en Espresso Martini cocktail. Deze pre-mixt cocktails worden vanuit de tap geserveerd. Dat betekent dat medewerkers de cocktails niet hoeven te mixen en horecabedrijven toch juist gemixte cocktails kunnen aanbieden.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid