Nestlé betreedt nieuw segment met KitKat Tablets


De KitKat Tablets komen er in drie verschillende smaken

Introductie – Nestlé introduceert KitKat Tablets in Europa. Voor het Zwitserse bedrijf is dat met het merk KitKat een nieuw segment. Nestlé wil met de introductie inspelen op de groeiende vraag van consumenten naar luxe chocolade om te delen.

Het tablets segment heeft een marktwaarde van bijna 8 miljard euro en steeg in de afgelopen twee jaar met bijna 1,5 miljard euro in waarde in Europa, zo laat Nestlé weten. KitKat is één van de sterkste merken van het bedrijf en heeft daarom 100 miljoen euro geïnvesteerd in de modernisering van de productiecapaciteiten in Europa om de tablet te kunnen produceren. De productielijn voor de tablets onlangs geopend in de fabriek in Sofia, Bulgarije.

De KitKat Tablets zijn verkrijgbaar in drie smaken: Double Chocolate, Hazelnut en Salted Caramel. Nu nog alleen verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Later dit jaar volgen 29 Europese landen, waaronder België en Nederland.

Ontwikkeling

Nestlé heeft voor de ontwikkeling van KitKat® Tablets gebruik gemaakt van zijn R&D-expertise in het Verenigd Koninkrijk. Louise Barrett, hoofd van Nestlé R&D centrum voor zoetwaren in York: “Deze tablets bieden een geheel nieuwe multisensorische ervaring. Daarnaast stelt onze expertise ons in staat om verschillende chocolademassa's combineren, wat leidt tot gemarmerde patronen in de chocolade."

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Lees bericht


Vernieuwde Shell Haarrijn bakt ambachtelijke pizza’s

Tankstation – Donderdag opende Shell Haarrijn langs de A2 de deuren van het totaal gerenoveerde station. Op de locatie worden als eerste Shell-station van Nederland pizza’s gebakken. Ook is het voor Shell het eerste station dat tijdens de verbouwing is opengebleven.

Lees bericht


Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht


Nestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao

Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.

Lees bericht

Verkoop Fairtrade producten stijgt met 6%

Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.

Lees bericht



© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid