Nestlé betreedt nieuw segment met KitKat Tablets

Introductie – Nestlé introduceert KitKat Tablets in Europa. Voor het Zwitserse bedrijf is dat met het merk KitKat een nieuw segment. Nestlé wil met de introductie inspelen op de groeiende vraag van consumenten naar luxe chocolade om te delen.
Het tablets segment heeft een marktwaarde van bijna 8 miljard euro en steeg in de afgelopen twee jaar met bijna 1,5 miljard euro in waarde in Europa, zo laat Nestlé weten. KitKat is één van de sterkste merken van het bedrijf en heeft daarom 100 miljoen euro geïnvesteerd in de modernisering van de productiecapaciteiten in Europa om de tablet te kunnen produceren. De productielijn voor de tablets onlangs geopend in de fabriek in Sofia, Bulgarije.
De KitKat Tablets zijn verkrijgbaar in drie smaken: Double Chocolate, Hazelnut en Salted Caramel. Nu nog alleen verkrijgbaar in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk. Later dit jaar volgen 29 Europese landen, waaronder België en Nederland.
Ontwikkeling
Nestlé heeft voor de ontwikkeling van KitKat® Tablets gebruik gemaakt van zijn R&D-expertise in het Verenigd Koninkrijk. Louise Barrett, hoofd van Nestlé R&D centrum voor zoetwaren in York: “Deze tablets bieden een geheel nieuwe multisensorische ervaring. Daarnaast stelt onze expertise ons in staat om verschillende chocolademassa's combineren, wat leidt tot gemarmerde patronen in de chocolade."
Bron: Nestlé/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail
Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.
Lees berichtVernieuwde Shell Haarrijn bakt ambachtelijke pizza’s
Tankstation – Donderdag opende Shell Haarrijn langs de A2 de deuren van het totaal gerenoveerde station. Op de locatie worden als eerste Shell-station van Nederland pizza’s gebakken. Ook is het voor Shell het eerste station dat tijdens de verbouwing is opengebleven.
Lees berichtAls eerste supermarkt koopt AH alle cacao in via Tony’s Open Chain
Supermarkt - Albert Heijn gaat de inkoop van de cacao voor alle eigen merkproducten de komende 3 jaar regelen via Tony’s Open Chain. AH is daarmee de eerste supermarktpartij die dat doet voor het huismerk-assortiment producten met cacao.
Lees berichtLancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR
Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
Lees berichtNestlé komt met eerste KitKat met traceerbare cacao
Introductie - Nestlé introduceert de eerste KitKat ‘Breaks for Good’ die gemaakt is met traceerbare cacaomassa. De basis voor de KitKat is afkomstig van bonen die verbouwd zijn door de boerengezinnen die deelnemen aan het Income Accelerator programma van Nestlé.
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees bericht