Onverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt


Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws:  Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.

In alle bakkerijen van de Jumbo Foodmarkten is dagelijks vers La Place brood verkrijgbaar. Onverkochte broden zijn de volgende dag echter nog steeds goed om te eten. Daarom bieden de Jumbo Foodmarkten deze broden voortaan aan als Borrelbrood.

De broden zijn er in verschillende varianten en worden ter plekke gesneden en belegd met verse ingrediënten, zoals mozzarella, tomaat en pesto. De broden kunnen door de consument thuis kort in de over worden verwarmd als hartig brood op tafel bij de borrel, tapas, soep of BBQ. Het Borrelbrood is vooralsnog alleen verkrijgbaar bij de tien Jumbo Foodmarkten in Nederland.

Samen Minder Verspillen-schap

Tegelijk breidt Jumbo het Samen Minder Verspillen-schap uit met verschillende productgroepen, waaronder koek, droge worst, vleesconserven, houdbare zuivel, afbakbrood, verse noten, bakproducten, tussendoortjes en verschillende dieetproducten en biologische producten. Het schap werd in 2020 gelanceerd om verse producten met een houdbaarheidsdatum voor dezelfde dag te verkopen voor sterk verlaagde prijzen. Vorig jaar werden er zo 26 miljoen producten verkocht voordat de houdbaarheidsdatum verstreek. Het Samen minder Verspillen-schap is in 2020 geïntroduceerd en inmiddels in meer dan 640 winkels beschikbaar.

Jumbo en voedselverspilling

Jumbo heeft als doelstelling om in 2030 de helft minder voedselverspilling te realiseren ten opzichte van 2015. Derving in winkels en distributiecentra probeert de supermarkt te minimaliseren door slim in te kopen en efficiënt te vervoeren. Ook werkt het bedrijf samen met ketenpartners om voedselverspilling in de toeleveringsketen verder te reduceren.

Bron: Jumbo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over

Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.

Lees bericht


Jumbo opent Europa’s grootste mechanische verscentrum

Distributiecentrum - Deze week heeft Jumbo Supermarkten het gemechaniseerd centraal distributiecentrum (CDC) voor versproducten officieel in gebruik genomen. Hierdoor kunnen klanten van Jumbo rekenen op nog versere producten doordat deze artikelen na productie sneller in de winkel liggen.

Lees bericht

Top Bakkers verder als groep binnen de coöperatie

Coöperatie - Top Bakkers laat weten dat zij volgende stappen zet om alle aangesloten bakkerijen lid te maken van de Top Bakkers coöperatie. Daarmee worden de bakkerijen ook mede-eigenaar van het bedrijf. Daarnaast gaan de bedrijven die onderdeel zijn van de Top Bakkers groep meer samenwerken om gezamenlijk oplossingen te bieden voor de klanten.

Lees bericht

Nu ook ‘bio-puree’ van afgekeurde biologische bananen

Voedselverspilling  – The Banana Factory opende begin 2023 haar deuren om anders afgekeurde bananen, te redden van onnodige vernietiging door hier bananenpuree van te maken. Naast reguliere bananenpuree, maakt het bedrijf in samenwerking met Coroos nu ook biologisch gecertificeerde bananenpuree zodat ook bio producenten kunnen werken met “no-waste” bananenpuree.

Lees bericht


Opsplitsen ZorgTotaal in Zorg & food en Zorg & ICT goede zet

Vakbeurzen - Eigenlijk is er maar relatief weinig ruchtbaarheid aan gegeven, maar van 8 tot en met 11 april worden voor de eerste keer de drie vakevents Zorg & food, Zorg & facility en Zorg ICT gezamenlijk gehouden als opvolger van de vroegere beurs ZorgTotaal. Dat wil niet zeggen dat belangstellenden de weg naar de Jaarbeurs in Utrecht niet wisten te vinden. In tegenstelling....

Lees bericht

‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’

Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid