Van Geloven en Schrobbelèr introduceren de Schrobbelèr bitterbal
Introductie – Twee Tilburgse bedrijven hebben de handen in een geslagen en introduceren voorafgaand aan het Carnaval de Schrobbelèr bitterbal. De snack is ontwikkeld door Van Geloven op basis van de kenmerkende Schrobbelèr ‘kruiden’ en –uiteraard – prima te combineren met een glaasje Schrobbelèr. Traditioneel gaat op de elfde van de elfde het nieuwe Carnavalsseizoen van start. Dit jaar viert Tilburg haar carnavaleske lustrum 5x11. Vanuit die carnavalsgedachte hebben twee iconische Tilburgse bedrijven hun krachten gebundeld. Het resultaat van de samenwerking wordt gelanceerd tijdens de aftrap van het carnavalsfeest in Kruikenstad. Om 11.11 uur wordt de Schrobbelèr bitterbal voor het eerst aan het publiek geserveerd. De bitterballen zijn exclusief voor de foodservicemarkt. Bron: @FoodClicks Introductie – Twee Tilburgse bedrijven hebben de handen in een geslagen en introduceren voorafgaand aan het Carnaval de Schrobbelèr bitterbal. De snack is ontwikkeld door Van Geloven op basis van de kenmerkende Schrobbelèr ‘kruiden’ en –uiteraard – prima te combineren met een glaasje Schrobbelèr. Traditioneel gaat op de elfde van de elfde het nieuwe Carnavalsseizoen van start. Dit jaar viert Tilburg haar carnavaleske lustrum 5x11. Vanuit die carnavalsgedachte hebben twee iconische Tilburgse bedrijven hun krachten gebundeld. Het resultaat van de samenwerking wordt gelanceerd tijdens de aftrap van het carnavalsfeest in Kruikenstad. Om 11.11 uur wordt de Schrobbelèr bitterbal voor het eerst aan het publiek geserveerd. De bitterballen zijn exclusief voor de foodservicemarkt. Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Dick Middelweerd lanceert de week van het worstenbroodje
Actie – Het worstenbroodje krijgt een eigen week. Twee sterrenchef Dick Middelweerd vindt het hoogtijd worden dat het populaire Brabantse worstenbroodje met een eigen week wordt gevierd, de Week van het Worstenbroodje.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtMora start actie Snackfestival voor cafetaria’s
Actie – Snackfabrikant Van Geloven start in april met het merk Mora een nieuwe campagne voor cafetaria-ondernemers. Geen muziekfestival maar Snackfestival, met een line-up van Mora snacks.
Lees berichtCarnavalsvierders laten zich niet remmen door prijsstijgingen
Onderzoek – Carnavalsvierders zijn van plan vooral feest te gaan vieren en niet te letten op de prijzen. Na jaren van beperkte carnavalsvieringen en flinke prijsstijgingen, laten de feestgangers zich dit jaar niet remmen. Twee op de vijf carnavalsvierders gaat komend weekend dan ook nergens op bezuinigen. Ook houdt de ruime meerderheid (84%) geen rekening meer met het coronavirus.
Lees berichtJan Aaltzen Linde (Van Geloven): ‘Leverbetrouwbaarheid is grootste prioriteit’
Interview - De gehele foodserviceketen heeft momenteel te maken met inflatie, personeelstekort, gestegen energie- en grondstofprijzen en als gevolg daarvan mindere servicelevels. Ook Van Geloven ontkomt hier niet aan, vertelt ceo Jan Aaltzen Linde. Maar hij heeft er alle vertrouwen in dat het goed komt. “We werken aan structurele oplossingen en dat begint z’n vruchten af te werpen.”
Lees berichtJan Aaltzen Linde nieuwe voorzitter van de AKSV
Benoeming - Jan Aaltzen Linde, Managing Director van Van Geloven, is per 1 januari 2023 benoemd als nieuwe voorzitter van de Algemene Kokswaren- en Snackfabrikanten Vereniging (AKSV). Hij volgt Ronald Prince op die onlangs is benoemd tot voorzitter van de FNLI.
Lees bericht