Dr. Oetker bewijst in Engeland de waarde van A-merken

Rondetafelgesprek - Wat voegen A-merken toe? Het is een veel gestelde vraag in de tegenwoordige foodservicemarkt. Gary Newborough van 'Pizzeria Ristorante' heeft het antwoord. Iedereen was lyrisch over zijn pizza's, tot Newborough een briefje rond liet gaan waarop de waarheid stond: de pizza's waren van Dr. Oetker en gekocht in de supermarkt verderop. Pizza Pollo en Pizza Spinachi, normaal te koop voor nog geen 2 euro in de supermarkt, waren groot...

Lees bericht

NS Reisplanner wordt uitgebreid met eetlocaties

Stations - NS Reisplanner Xtra, de officiële applicatie van de Nederlandse Spoorwegen, is voortaan voorzien met informatie over de verschillende faciliteiten op een station; ook op het gebied van eten en drinken. De informatie is nog niet beschikbaar voor alle stations, vandaar dat de applicatie nog het stempel ‘Beta’ heeft. Het stempel geeft aan dat de applicatie nog in een testfase zit en wordt toegevoegd als excuus voor eventuele...

Lees bericht

Kluisjeswand De Buren praktisch, maar nog te onbekend bij consument

Afhaalpunt - Spar komt met een nieuwe gemaksformule in Wageningen. Onderdeel van die winkel is een afhaalpunt voor boodschappen, de kluisjeswand De Buren. Shell Leiden heeft er al een. Spar is  zich als formule voor kleinere supermarkten steeds meer aan het toeleggen als gemakswinkel, ook voor onlineboodschappen. De boodschappenkluisjes van De Buren zijn hierop een logische en praktische aanvulling. De kluisjes zijn momenteel nog ongekoeld en gekoeld beschikbaar, maar het...

Lees bericht


Massaal protest tegen nieuwe accijnsverhogingen

Accijnzen - De Nederlandse overheid loopt jaarlijks zo’n 1,3 miljard euro aan inkomsten mis doordat automobilisten uit de grensstreken massaal in België of Duitsland hun tank volgooien (1 miljard euro accijns- en btw-derving). Daarbij kopen ze ook bier (40 miljoen euro accijnsderving) en tabak (250 miljoen euro accijnsderving). Nieuwe accijnsverhogingen per 1 januari 2014 leiden volgens de brancheorganisaties tot nog meer derving voor de overheid. Zij tekenen dan ook massaal protest aan tegen de plannen....

Lees bericht

Volop actiekoorts bij petrol

Petrol – Er is volop actiekoorts bij petrol. Niet alleen langs de snelwegen wordt gestunt met benzineprijzen en combi-acties, ook de reguliere stations laten zich niet onbetuigd als het gaat om scherpe prijsacties. De strijd om de consument ‘binnen te halen’ is in volle hevigheid aan de gang. Een aantal tankstations langs de snelwegen houdt de prijzen van de tangent-locaties in de gaten en past de prijzen dagelijks hierop aan. Het...

Lees bericht

Website DoSocial in de lucht

Zorg – De officiële aftrap van het nieuwe initiatief DoSocial in de zorg is 5 september, maar met het ‘live’ gaan van de website (www.dosocial.nl) deze week is er al een eerste belangrijke stap gezet. DoSocial is een initiatief van een aantal gerenommeerde partijen (onder meer Arla, Unilever en Zwanenberg) in de zorg en de levensmiddelensector, die het leven van mensen die afhankelijk zijn van de zorg een stukje...

Lees bericht

Verkoop chocoladerepen Mars en Nestlé in tankstations nader onder de loep

Petrol - Er komt nader onderzoek naar de verkoopcijfers van chocoladeproducten bij tankstations en het bijbehorende marktaandeel van Mars en Nestlé. Dat heeft de civiele rechter van de rechtbank Oost-Brabant vandaag in een bodemprocedure over het Mars Ondernemingsprogramma geoordeeld. Mars introduceerde in 2010 het Mars Ondernemingsprogramma (MOP) voor zelfstandige tankshopondernemers. De deelnemende tankstations ontvingen vergoedingen en bonussen als zij de bestaande schapruimte indeelden volgens de voorwaarden van Mars. De rechtbank verbood...

Lees bericht

Supermarkten plussen in omzet

Cijfers – Daar waar het foodservicekanaal moet vechten voor iedere euro omzet, gaat het de supermarkten nogal altijd een stuk gemakkelijker af. In juli is hun gezamenlijke omzet met 2.9% gegroeid (ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar) naar €3.17 miljard. De ontwikkeling in supermarktland staat in schril contrast tot de omzetontwikkeling in het foodservicekanaal. In juni daalden de verkopen daar met 4 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder (bron: Foodservice...

Lees bericht

Het Vinkje ‘zoekt’ de publiciteit

Marketing – Het Vinkje, het keurmerk voor gezondere voeding in Nederland, staat aan de vooravond van een nieuwe publiekscampagne. Vanaf de tweede helft van augustus is het Vinkje gedurende enkele maanden op televisie te zien als slotonderdeel van meerdere commercials. Dit meldt de Stichting Ik Kies Bewust, de organisatie achter het Vinkje. Het gaat om spots van producten die het keurmerk op de verpakking dragen. Voor de nieuwe campagne is nauwe...

Lees bericht

Videotheek verliest verder terrein

Digitalisering - De overname van de digitale tak van Videoland door RTL Nederland, lijkt de doodsteek te worden van de fysieke videotheek. Het aantal videotheken in Nederland nam al drastisch af tot minder dan 300 en dat zal door de overname verder versnellen. Steeds minder Nederlanders huren nog een film bij de videotheek. Waarom zouden ze ook? Tegenwoordig kan vanaf de bank met de afstandsbediening een video worden besteld. Dit fenomeen,...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid