BBB Maastricht dag eerder van start voor fine dining


Speciaal voor geïnteresseerden van fine dining wordt een deel van de BBB Maastricht al geopend op zondag 6 oktober / Foto bij: BBB Maastricht - Guy Houben Photography

Vakbeurzen - Horecavakbeurs BBB Maastricht gaat één dag eerder van start dan voorgaande jaren. Speciaal voor geïnteresseerden van fine dining wordt een deel van de beurs al geopend op zondag 6 oktober.

Op het beursgedeelte genaamd Folie Culinaire kunnen geïnteresseerden kennismaken met diensten en producten uit het hogere culinaire segment. Ook non-professionals uit de horeca welkom zijn. De reden hiervoor is de terugkomst van de Nederlandse Michelin Gids. De organisatie van de BBB wil op deze manier ook regionale bezoekers gelegenheid geven om kennis te maken met de beurs. De 69e editie van BBB Maastricht vindt plaats van zondag 6 t/m woensdag 9 oktober in MECC Maastricht.

Bezoekers van de Folie Culinaire krijgen een compleet overzicht van producten en diensten die horecaondernemingen naar een hoger niveau tillen. Meer dan 70 exposanten presenteren onder meer exclusieve wijnen, bijzondere ingrediënten en tafelgerei. Ook trappen twee – nog aan te kondigen – chefs af aan de Chef’s Table. Aansluitend vindt op zondagavond de Preview Party plaats: een exclusieve avond waarop genodigden en stakeholders proosten op de opening van de 69ste editie van BBB Maastricht. Tijdens de beurs worden op Folie Culinaire doorlopend exclusieve kookdemonstraties en tastings georganiseerd.

Bron: BBB Maastricht/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Minder uitbundige tijden voor de horeca in 2024 en 2025

Analyse - De vooruitzichten voor de horeca voor zowel 2024 als 2025 zijn, met een verwachte volumegroei van 2%, minder uitbundig dan voorgaande drie jaren. Dit komt onder meer door een aanhoudend lage economische groei, een laag consumentenvertrouwen en nog altijd oplopende prijzen in de horeca. Dit meldt ING Research in het woensdag gepubliceerde Vooruitzicht Horeca.

Lees bericht


Lancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR

Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.

Lees bericht



FSIN: ‘Horeca moet biologische producten meer omarmen’

Onderzoek - Om het gebruik van biologische producten in de horeca te vergroten is faciliterende wetgeving vanuit de overheid nodig, in combinatie met een sterk aanmoedigingsbeleid door het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV). Daarnaast zal de horeca zelf biologische producten collectief moeten gaan omarmen. Verbinding maken is de sleutel voor succes.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid